Helaas is een paar maanden terug onze lieve 16 jarige vriendinnetje overleden. Wat een groot verdriet en wat een gat laat ze achter.

Maar nu een paar maanden verder zouden we weer heel graag een maatje willen hebben. Nu zijn we dus rond aan het kijken. Vooral op mp en op een herplaatsingssite. Maar je komt dus bijna nergens tussen. Want blijkbaar is iedereen opzoek naar een hond. En als je contact hebt moet je dus snel beslissen. Maar nu was mijn vraag hoe gaat dat normaal een pup uitzoeken? Want nu staan de pups of honden nog maar net op de site. En meteen zijn ze allemaal gereserveerd. Hoe zit dat met de honden echt persoonlijk ontmoeten? Ik kan geen hond uitzoeken op alleen een foto. We zoeken echt een maatje voor het leven. En voor ons is een hond een gezinslid. Hoe weet je nou aan de hand van een foto en tekst of de hond of pup ook echt bij je past? Nu hebben we al een paar keer contact gehad met een nestje. Maar steeds moeten we dan al een pup kiezen aan de hand van de foto's. Nu begin ik aan mezelf te twijfelen. Heb ik dan een romantisch beeld van een maatje uitkiezen? Dat je past kiest als de hondjes al echt hondjes zijn met hun eigen karakter? Of kies je altijd al uit aan de hand van foto's en dus alleen het uiterlijk? Of is dat nu de tijd waarin we zitten. Dat het allemaal zo snel moet?
Nu zullen jullie vast denken hoe kwam je dan aan je eigen hond?

Maar mijn eerste hond (24 jaar geleden) hebben toen mijn ouders uitgezocht. Dat was echt mijn grote vriend. Wilde ontzettend graag een pup van hem. En gelukkig had ik een vriendin die graag puppies wilde van haar teefje. En daar heb ik dus een pup van gekregen. En dat is mijn vriendinnetje die helaas nu een paar maanden terug is overleden. Toen haar vader overleed heb ik de hond van mijn zus overgenomen. En die heb ik nog steeds en die is nu 17jaar. Dus heb geen idee hoe het zit met honden uitkiezen/kopen. En ben ontzettend gelukkig met de honden die we hebben gehad en nog hebben. En hoop heel graag dat ik nog zn lief maatje mag vinden.

Ik zou dus heel graag jullie ervaringen willen horen. Hoe jullie dan je pup of hond hebben uitgekozen. Bedankt alvast