Rattige fotoshoot!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eloya

Rattige fotoshoot!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-20 21:03

Een tijdje terug ben ik bij Milou E fotografie geweest met mijn huidige groep van 7 ratjes. En ik vond ze wel erg geslaagd :) ben erg trots op mijn ratjes. af en toe ga ik ook met ze naar shows samen met de fokker.
Mijn ratten wonen in 2 groepen, 1 van 5 en een duo.
Dit omdat Riddles een handicap heeft en motorisch niet helemaal goed ontwikkeld is. Hij leeft samen met zijn eigen vriendinnetje Tika welke gecastreerd is. Dus geen babies :)

Eerst de groepsfoto van de grote groep!
Dat had nog wat voeten in de aarde :Y)
Afbeelding

Maar uiteindelijk toch gelukt! *D
Van links naar rechts, Timber, Sepp, Urson, Raf & Pom
Afbeelding

Mijn schattige duo <3
Riddles (Mink pearl burmees effen gewoonoor) & Tika (Zwart jappanner Dumbo),
Tika is geadopteerd van rattenopvang Imagine Jerry, Riddles komt van Rattery Shi-ta en is het broertje van Raf.
Afbeelding
Afbeelding

Shi-ta's Sepp & Shi-ta's Timber
Afbeelding

Sepp (Zwartoog himalayan rex gewoonoor)
Afbeelding

Timber (Burmees effen gewoonoor)
Afbeelding

Shi-ta's Raf (Wheaten burmees effen gewoonoor)
Afbeelding

Met zijn broer Riddles (gelegenheidsfoto, ze wonen dus niet samen in 1 kooi, maar kunnen wel goed met elkaar)
Afbeelding

Mijn Poolse ventjes, Geïmporteerd als dekmannen voor Rattery Shi-ta
Urson of Zirraël & Rotta Taivas Pom
Afbeelding

Urson (Himalayan burmees effen rex gewoonoor)
1e plaats beste rex op de rattenkeuring Rian rat event 2019 *\o/*
Afbeelding

Pom (Russisch blauw effen gewoon oor)
2e plaats beste Blauw op de rattenkeuring Rian ratevent 2019 *\o/*
Afbeelding

En Pom is 2x vader geworden afgelopen weken :D
Op 31 maart is hij vader geworden bij Ai Rattery en komt onderstaand ventje over een aantal weken bij mij wonen.

Ai's Nub (Russisch blauw agouti Essex gewoonoor)
Afbeelding

En vandaag 1 mei is het X nest geboren bij Rattery Shi-ta :D nog onbekend hoeveel kleintjes dat zijn. Mama zit nog lekker op het nest.
Afbeelding

Groetjes van mij en de Ratjes :wave:

Afbeelding

Poekkie

Re: Rattige fotoshoot! *-:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 21:04

Oooh wat leuk!! Altijd een droom van mij geweest om achteraf een paar ratjes te hebben!
Maar wow, nooit geweten dat er zelfs keuringen voor waren!

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 21:07

Oooooh, wat een prachtige ratjes!!!!! En dat kleintje! <3 <3 <3 <3 <3 Daar hoeft geen strikje rond. ;)

YoniB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 21:15

Ahhh ik heb zo lang ratjes gehad. Als ik zulke foto's zie wil ik meteen weer haha. Hele leuke huisdieren

KimD

Re: Rattige fotoshoot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 21:19

Ik vind ze leuk om te zien en ook leuk dat ze zo tam kunnen zijn. Helaas waren alle ratten die ik heb ontmoet absoluut niet lief, daardoor toch wat terughoudend geworden. -O-

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-20 21:23

@Poekkie, ze zijn zo leuk <3. Ik heb nu 6 jaar ratten en doe nu ook al 6 jaar mee aan keuringen. Ik ben nu ook alle jaren in de prijzen gevallen met de categorie rex waarvan 4x 1e en 2x 2e prijs :) Allemaal met familie van de shi-ta lijnen.

@Soesita, jaa Nub is zo schattig, vooral door zijn Essex aftekeningen :)

@YoniB, het zijn zeker hele leuke huisdieren. jammer dat ze alleen maar zo kort leven

@KimD, dat is idd jammer. Ratten kunnen zo lief en tam zijn idd, maar ze moeten wel een goede basis hebben vanaf jongs af aan. Hier zijn de ratjes van rattery shi-ta veel tammer dan bijvoorbeeld mijn poolse import ventje Urson, hij is ook tam, maar minder mens gericht omdat zijn fokker er toch minder tijd aan besteeds heeft als ritten. En in die lijn zit ook iets meer pit dan in de shi-ta lijn.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 21:31

Ik vind het een groot nadeel dat er zo weinig goede fokkers zijn. Wij hebben nu ratjes uit het asiel; die hebben geen goede start gehad maar zijn wel lief, gelukkig. Maar 2 van de 5 zijn redelijk schuw gebleven. Ik zou de volgende echt graag uit een goede rattery halen maar die is hier in een omtrek van 1-1,5u rijden helaas niet te vinden. -O-

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 21:46

Wij hebben ook een tijdje ratten gehad. Eentje ervan was zo lief!! Die kroop in je sjaal als je die om had en liftte het liefst de hele dag zo met je mee. Af en toe even de snuit eruit om te kijken waar we waren en de mensen flink te laten schrikken, geweldig beest!

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-20 22:10

Goede fokkers zijn idd op een handje te tellen en dan vind een ieder ook nog wat anders bij de term "goede fokker". Is erg persoonlijk.

@Liezel, mijne gaan ook met mooi weer heel af en toe mee naar buiten, maar alleen als het verschil tussen binnen en buiten temperatuur niet te groot is. Vooral Pom, Sepp en Timber vinden dat erg leuk :)

Sepp en Timber zijn ook al eens meegeweest naar mijn stage in de acute psychiatrie.
Vooral Sepp is erg gevoelig voor de stemming van iemand, en omdat hij zo knuffelig is door zijn rex vacht aaien mensen hem ook graag. 1 cliënt werd helemaal rustig van hem ^^

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 22:28

Wat betekend de term gewoonoor?

Leuke foto's en leuke diertjes heb je.

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 22:37

Een vraagje, kan je ze zindelijk maken dan? Of poepen en plassen ze in je nek (mochten ze daar zitten) pure interesse :)

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-20 00:30

yvje86 schreef:
Wat betekend de term gewoonoor?

Leuke foto's en leuke diertjes heb je.

Gewoon oor is de "standaard" oor die een rat heeft. de engelse term is "top ear" of "normal ear"
Tika heeft bijvoorbeeld Dumbo oren, dan staan de oren meer naar de zijkant geplaatst.
Sommige mensen zeggen ook alleen dumbo en geen gewoonoor, maar dat is beetje verschillend per persoon.

miesnaom schreef:
Een vraagje, kan je ze zindelijk maken dan? Of poepen en plassen ze in je nek (mochten ze daar zitten) pure interesse :)

In de kooi zijn ze goed zindelijk, gebruiken ze wc'tjes.
De meeste van mijn ratten plassen ook geen grote plasjes buiten de kooi, wel markeren want ik heb mannetjes, maar dat zijn paar druppeltjes en ook alleen als ze het spannend vinden. Poepen doen ze bij stress of als ze moeten. Dus dat ligt er maar net aan hoelang je ze vast hebt / buiten de kooi hebt en of ze het spannend vinden of niet.
Als ze echt gestresst zijn laten ze stresspoepjes en die zijn wel heel erg vies XD :')

Edit: Ik hoor net dat Pom bij shi-ta's X nest 13 _/-\o_ babies heeft gekregen ^^ *\o/*
Nu heeft die in totaal 29 kinderen, waarvan 1 helaas overleden bij Ai rattery.

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 00:38

Hierdoor ga ik mijn twee oude ratjes missen. Zulke leuke diertjes waren dat. Mooie groep heb je! Ik vind Timber het schattigst <3

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 00:48

aaahw ik smelt bij het zien van je ratjes.

heb er zelf 2 gehad zo'n 13 jaar geleden, vlek en zorah, jappanner en Berken. beide kwamen van een dierenwinkel en vlek was de tamste van de 2. Helaas leven ze idd niet lang, zorah stierf na ongeveer anderhalf jaar, had een tumor in de hals van de ene op andere dag zat daar ineens een diepe wond, nooit geen zwelling opgemerkt ofzo. En Vlek is 6 maanden later gestorven aan ouderdom was blind en kon ook niet meer goed rondlopen, heb toen gezegd dat hij mocht gaan en smorgens was hij dood.
denk nog geregeld terug aan hen.
Ze liepen vaak los in huis. vooral in de slaapkamer :)

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-20 00:50

Zo leuk! Ik ook drie ratjes, super grappige beestjes ;)

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-20 16:31

En pom heeft 5 zoons en 8 dochters gekregen ^^

Vinden jullie het leuk om een nestje ratjes te volgen? Kan een topic voor de openen.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 07:56

Eloya schreef:
En pom heeft 5 zoons en 8 dochters gekregen ^^

Vinden jullie het leuk om een nestje ratjes te volgen? Kan een topic voor de openen.

Ja! En dan graag een linkje hier. ;)