Senior kattenvoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Senior kattenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-20 20:38

Hallo

Wat is een goed (niet al te duur) senior kattenvoer.

Mijn main coons zijn inmiddels wel senior dus ik wil ze over gaan zetten op senior brokken maar er is zoveel keus....

Iemand tips :))

Groetjes Nienke

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 21:08

Waarom denk je dat seniorvoer beter is. Gewoon kattenvoer is vaak al niet zo bijzonder kwa ingredienten en in seniorvoer zit niet veel anders. Ik zou juist voor een oudere kat goed voer zoeken met een hoog vleesgehalte en weinig koolhydraten. Kijk eens op de site van catmoneo. Super site om voer te vergelijken en er staan veel beoordelingen van allerlei merken droog en natvoer en waarom ze goed zijn of .

https://www.catmoneo.nl/beste-kattenbrokken/

Bijv. Op bovenstaande site kun je al veel info vinden.

Mariposa11

Re: Senior kattenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 21:28

Wat is niet al duur? Mijne staan op biofood, zowel op de senior, adult als sensitive, voor ieder wat wils ;)

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 23:04

Ik ga mee met dingogirl. Seniorvoer heeft vaak veel minder eiwitten om de nieren te ontlasten. Echter is voor de nieren vaak de fosfor (wat in vlees zit) het probleem, en niet zozeer eiwitten.

Ik zou dan dus eerder voor een voer gaan wat wat lager zit in fosfor dan gemiddeld. Ik meen me te herinneren dat Orijen Cat & Kitten relatief laag zit. Maar die is wel duur helaas.

catmoneo is echt een aanrader iig! Je kunt daar eventueel ook je vraag voorleggen. Zie ook: https://www.catmoneo.nl/voeding-voor-senior-katten/

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 07:52

Bedankt voor jullie reacties.
Ik ga jullie links even goed doorlezen. :)