Ik heb het even nagezocht, de meeste honden kunnen tussen de 10% en 15% lichaamsgewicht comfortabel dragen. 20% is echt wel het maximale.
Dus voor jouw hondje van 14kg zou ik max 1,5kg gewicht aanhouden en dat is natuurlijk inclusief de rugzak zelf.
Je zou dus ongeveer 1200ml water extra mee kunnen nemen.
Maar bedenk wel: het dragen van een rugzak is extra inspannend en je hondje gaat waarschijnlijk dan ook meer drinken.
Dan moet je goed gaan afwegen of de verhoogde waterconsumptie van je hond wel in verhouding staat met de totale hoeveelheid water dat ze kan dragen.
Ik heb namelijk ook een rugzak overwogen voor mijn hond, toen ik op een wilde dag plannen had gemaakt om de Fjallraven Classic te gaan lopen.
Mijn hondje weegt 22kg, dus zou zn 2,5kg kunnen dragen. Hij zou dan voornamelijk zijn eigen voer gaan dragen. Omdat de Fjallraven Classic gehouden wordt in waterrijk Zweden, zou drinkwater voor ons beide geen probleem vormen.
Hier in Nederland drinkt mijn hond ook altijd uit beekjes en sloten als we een lange wandeling maken. Ik heb altijd wel water en waterbak bij me, voor het geval er weinig sloten ofzo zijn. Maar voornamelijk drinkt Skip natuur water en geen water uit mijn fles.
(En dan weet je redelijk succesvol Skip het laatste half uur van de wandeling uit het water te houden, want geen zin in natte hond in de trein, "valt" meneer op het allerlaatste moment alsnog in een beek

die beek had hij al eerder uit gedronken en was steeds pootje diep, totdat hij ineens wel echt diep was

dus geschrokken Skip en alsnog een natte hond in de trein)