Ik zou even een potje tarwegras poeder halen, dat hebben ze in ieder geval bij de Aldi. Dat is poeder wat je aanmaakt met water. Je kunt het met een spuitje geven, maar vaak vinden ze het heel lekker en likken ze het zelf al op. Er zitten heel veel vezels in waardoor het eigenlijk net zo goed werkt als bijvoorbeeld Critical Care of Supreme Recovery. Verder goed in de gaten houden of je keutels ziet (en let ook op of ze ze niet zelf op eet) en als ze er gek uit zien, maak dan even een foto voor je dierenarts. Zorg dat ze genoeg hooi heeft, bij een verstopping mag je ook gewoon groente en brokjes blijven geven. Ik bied ze altijd alles aan wat ze lekker vinden omdat het heel belangrijk is dat ze blijven eten, alleen bij diarree pas ik het dieet aan naar alleen hooi/brokjes tot het verbeterd.
Zeg de afspraak bij de dierenarts zeker niet af, zij hebben middeltjes om de boel weer op gang te helpen die meestal goed werken. Mijn dierenarts zou ook pijnstillers geven om een visuele cirkel te voorkomen. (Ze eten namelijk niet door de pijn, maar hebben eten juist nodig om weer beter te worden. Als ze de pijn niet of minder voelen gaan ze weer eten en bewegen waardoor het in combinatie met de medicatie weer op gang kan komen.)
Kijk wel even na of je dierenarts ervaring heeft met cavia's, veel dierenartsen weten niet zo goed hoe cavia's werken.
Laatst bijgewerkt door melody7 op 28-04-20 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt