Zoektocht herplaatskat(er): wie ook?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Zoektocht herplaatskat(er): wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-20 18:24

Aangezien wij opzoek zijn naar een herplaatskat en hier op Bokt volgens mij veel kattenliefhebbers zijn die misschien ook wel een herplaatser zoeken, leek het mij leuk om een topic te maken waar we onze ervaringen en zoektocht kunnen delen. Wellicht kunnen we elkaar zelfs helpen in de zoektocht :)

Na het overlijden van onze Maine Coon kater in november is zijn MC vriendinnetje niet meer zo gelukkig. De 2 htk kittens van een jaar worden getolereerd, maar ze was echt dikke maatjes met haar grote vriend. Een andere MC kater die we even in de opvang gehad hebben, kon ze het ook goed mee vinden, vandaar dat we op zoek zijn naar een kater. Bij voorkeur een Maine Coon, Ragdoll of ander super relaxt ras.

Ik heb niet echt een voorkeur voor kleur, leeftijd > 3 jaar, gezond (erg belangrijk, ik heb net 5 jaar zorgen om een nierpatient achter de rug), relaxt karakter en moet dus goed met poezen op kunnen schieten.

We hebben geen honden, geen kinderen. Wel een grote buitenren waar ze overdag in mogen, en tzt wil ik de tuin van 3700m2 nog afzetten met schrikdraad.

Onze grote vriend die erg gemist wordt...
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 29-04-20 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast + inhoud OP

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:40

Wij hebben eventueel 2 herplaatsers lopen, gaat me echt aan het hart en ze moeten niet weg, ik denk alleen dat ze elders misschien wel gelukkiger zullen worden. Geen raspoezen, wel gesteriliseerd en inmiddels net 9 geworden. Meer een koppeltje voor iemand die aan (binnen)poezen wilt beginnen, ik zal ze niet aan een huisje waar al poezen lopen mee geven, daar is mijn stel denk ik niet zo geschikt voor..

Volgens mij herplaatsen goede fokkers ook wel eens katten die om welke reden dan ook terug komen. Als je naar een specifiek ras opzoek bent zou je daar je lijntje uit kunnen gooien. Als er dan 1 terug komt welke bij jullie lijkt te passen dan kan de fokker jullie contacteren. Asielen hebben vrijwel nooit de raskatten, die gaan toch vaak via de cattery of onderhands (via via/ social media).

Prairy

Re: Zoektocht herplaatskat(er): wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 10:53

Shanna, onze beide Maine Coons zijn /waren ook herplaatsers, van een fokker inderdaad :) Helaas zijn zij ermee gestopt.

Ik heb een aantal fokkers in de buurt een berichtje gestuurd, maar daar is niks beschikbaar.

Op 2u rijden afstand wel een MC kater maar daarvan wil ik nog wat meer foto's hebben, mijn man vind hem op de foto's die we gekregen hebben niet zo mooi. En mij maakt het dus eigenlijk niet zoveel uit :')

Jammer dat je op zoek moet voor je 2 poezen. Hopelijk vind je een goed huisje voor ze.