Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
speedfiets_2 schreef:Ik zou eerst even de dierenarts bellen. Kijken was er mis was met het overleden geitje en de andere nakijken.
Dispar_Vulgo schreef:speedfiets_2 schreef:Ik zou eerst even de dierenarts bellen. Kijken was er mis was met het overleden geitje en de andere nakijken.
Inderdaad. Hadden wij met 2 varkentjes (zusjes). De ene was overleden en redelijk snel een nieuwe erbij gehaald omdat varkens ook niet alleen kunnen. Binnen paar maanden was de andere ook overleden (blijkbaar iets in genen). Zaten we weer met 1 los varkentje
KLC schreef:Ik zou (mits het overgebleven geitje gezond is) zsm een geitje aanschaffen. Mekkert ze niet heel de dag door? Die ervaring heb ik namelijk wel nadat een geit overlijd, en zeker als ze alleen overblijven.
Ik heb zelf een aantal maanden terug een geitje opgehaald waarvan haar maatje ook was overleden, mekkkerde de hele dag door. Zodra ze hier aankwam en bij mijn andere geiten stond was het gemekker over.
vanLotje schreef:Ik neem deze zomer absoluut een derde geit erbij, laatst stonden ze eventjes apart, schreeuwen! Drama!
Zoolgangster schreef:Meegemaakt dat onze alleen overgebleven geit contact met ons ging zoeken: ze sprong tegen een transportkist, zodat die onze ruit kapotsloeg, en sprong daarna door het gat naar binnen, de huiskamer in, om gezellig bij ons te zijn ipv alleen achter het huis te lopen.
MarjaR schreef:Waar we vanavond gaan kijken zijn 2 geitjes van ca. 1,5 jaar oud beschikbaar die altijd samen hebben gelopen. Nu vinden we het sneu om die uit elkaar te halen en overwegen we dus om ze gewoon allebei mee te nemen.
Dan hebben we dus een "kudde" van 3.
Heeft iemand daar ervaring mee? Hoe groot is het risico dat een van de geitjes het "vijfde wiel aan de wagen" wordt/blijft?