In de stal, tegen het dak zaf ik net dit kunstwerkje. Er bewoog wat in, maar had even geen zin om een trap te pakken om het van dichtbij te bekijken . Het leek zwart met vleugels.
Iemand enig idee?
Niet helemaal handig van het beest, want de zomer bewoners zijn vanavond terug gekeerd.
Wesp, denk ik. Die maken meestal van die vrijhangende "bolletjes". Begint met een klein dingetje en een "open" kant onderaan, en ze bouwen er elke keer een nieuw laagje omheen.. (zo hebben ze bij ons eens een vogelhuisje IN het nest ingebouwd.. )
Laatst bijgewerkt door _l_amanda_l_ op 19-04-20 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt
ellepel
Geplaatst: 19-04-20 19:51
ik denk een wespennest ik heb geen idee of je het zo weg kunt halen
Ik ben natuurlijk niet compleet geweest, maar het is maximaal 2 centimeter in doorsnee.
Wespen bouwen groter.
Onali
Geplaatst: 19-04-20 19:53
Wesp.
Weghalen nu ze nog aan het bouwen zijn. Meestal zijn ze nu nog niet agressief. Vorig jaar ook in deze periode een beginnend wespennest uit de schuilstal gehaald. 3 keer kapot geslagen, zij weer opbouwen, na de 3de keer hadden ze het opgegeven en zijn weggevlogen.
Als jullie allemaal wesp gaan roepen dan veeg ik het vanavond nog met de bezem van het dak af. Anders flippen de paarden geheid wanneer het bewoond gaat worden.
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.
Geplaatst: 19-04-20 19:56
Het begint echt met een klein bolletje. Ik denk toch echt een wesp. Nu kun je het nog veilig weghalen zonder dat je er gelijk een bestrijdingsbedrijf bij moet halen.