Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
maj0 schreef:Een Friese stabij dan?
Wij hebben er 2 maar die zijn thuis lekker Rustig kunnen het af met korte wandelingen maar ook lange.
Hmm lees nu kort jarig dat gaat niet op.
Bralindy schreef:Ik ben van mening dat iedere hond zeker een keer op een dag een lange wandeling nodig hebben waar ze kunnen bij ravotten (dus los). Een heel leven eeuwig aan de lijn en korte wandelingen is niet leuk. Over het algemeen wilt iedere hond lekker snuffelen op hun eigen tempo.
Ik zie genoeg mensen met een hond (en korte wandelingen meerdere keren per dag) lopen, en ondanks dat ze hun behoefte kunnen doen en wat niet, zie ik de honden vaak gefrustreerd zijn en slecht sociaal ontwikkeld.
Kijk ook naar het ras en wat past bij jullie. Ga op onderzoek uit en probeer je niet blind te staren op iets. Als kort harig te maken heeft met verharingen, dan kom je met een koude kermis thuis
Femke_Tweety schreef:Als je makkelijk en flexibel wil, blijf dan weg bij de Staffords en bullen.(uitzondering Franse bul)
Leuk dat de liefhebbers hier ze aanraden, maar dat zijn gewoon echt geen makkelijke honden voor de gemiddelde losloopwandeling.
Er zijn altijd uitzonderingen, maar over het algemeen zijn (of worden op latere leeftijd) deze honden zeer weinig tolerant naar andere honden, én hebben ze de power om dat met (soms zeer) ernstige gevolgen te laten zien.
Gewoon een leuke huis- tuin en keukenkruising lijkt me eigenlijk prima passen.
Of bijvoorbeeld korthaar schotse collie.
Zoe_97 schreef:Als je een Duitse herder al teveel jacht instinct vind hebben (wat ze eigenlijk niet tot amper hebben want het zijn herder, geen jagers...), zou ik zeker weg blijven bij de jachthonden (staande, lopende en retrievers).
Misschien een terriër zou wel passen van jullie, bijvoorbeeld als je je niet laat afschrikken door de reputatie en ik zie nergens dat ze met vreemde honden allemansvriend moeten zijn, zou een Amerikaanse Stafford (een echte niet al die mixen die er onder geschaard worden) mogelijk wel wat voor jullie zijn.