Iemand met verstand van uilen? Bosuil? Velduil?
Ik kan niet dichterbij komen voor een betere foto.
Misschien herkent iemand het silhouette

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Ik denk bij het silhouet toch wel aan een kerkuil.
We hebben tijdens roofvogeldemo's diverse keren kerkuilen op de handschoen gehad en die waren echt niet zo klein als je zou denken!
luxx schreef:Cayenne schreef:Ik denk bij het silhouet toch wel aan een kerkuil.
We hebben tijdens roofvogeldemo's diverse keren kerkuilen op de handschoen gehad en die waren echt niet zo klein als je zou denken!
Vergeleken bij een valkparkiet zijn ze groot, ik schat ongeveer zo groot als Mango eigenlijk, even opgewikipediaat, een Mango is zo'n 35 cm, dus dat klopt wel ongeveer. Dat is toch niet zo heel groot?
luxx schreef:Cayenne schreef:Ik denk bij het silhouet toch wel aan een kerkuil.
Vergeleken bij een valkparkiet zijn ze groot, ik schat ongeveer zo groot als Mango eigenlijk, even opgewikipediaat, een Mango is zo'n 35 cm, dus dat klopt wel ongeveer. Dat is toch niet zo heel groot?
Tigra_ schreef:Hoor je ook weleens een geluid van een uil? Dat zal het makkelijker maken. Mij lijkt het afgaande op de foto toch aan de grote kant voor een kerkuil maar dat is lastig inschatten van een foto.
In wat voor gebied zit de uil? Veel bomen, open vlaktes of veel bebouwing?
janouk schreef:Tigra_ schreef:Hoor je ook weleens een geluid van een uil? Dat zal het makkelijker maken. Mij lijkt het afgaande op de foto toch aan de grote kant voor een kerkuil maar dat is lastig inschatten van een foto.
In wat voor gebied zit de uil? Veel bomen, open vlaktes of veel bebouwing?
Het stomme is, ik heb hem nog niet gehoord.
Ik woon bij Schiphol in de landbouwpolder. Er staan hier boerderijen en bij de boerderijen wat bomen op de erven. Verder alleen landbouw.