Mijn vriend en ik hebben ongeveer een jaar geleden een hond geadopteerd uit het asiel. We hebben eigenlijk nooit problemen gehad, we gaan veel met haar wandelen en ze is echt de perfecte hond voor ons! Sinds een tijdje is er echter een klein "probleem". Ze vindt het niet fijn om haar tuigje om te krijgen.
Bij de adoptie hebben we een Trixie Stay tuigje gekregen.
Met het omdoen loopt ze dan eerst steeds het hele huis rond en probeert ze te "ontsnappen". Als ze wel stil staat wil ze niet blijven zitten om het tuigje om te doen. Als ze eenmaal zit lijkt ze nogal beteuterd en je merkt aan haar dat ze het niet leuk vindt. Als het eenmaal om is is ze weer vrolijk en is er niks meer aan de hand, ook het afdoen is geen probleem.
We hebben al geprobeerd om haar snoepjes te geven bij het omdoen, maar dat veranderd niks. Er is verder ook geen enkele indicatie dat ze pijn heeft, aangezien dit het enige "probleem" is.
We laten haar ook wel eens uit met een halsband, dan is er eigenlijk niks aan de hand, maar ik vind het niet zo'n fijn idee met enkel een halsband.
Hebben jullie tips voor ons om het voor de hond wat fijner te maken?
Dit is het tuigje:

En de dame in kwestie: