Onzichtbare, niet statische omheining voor hond gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathachou

Onzichtbare, niet statische omheining voor hond gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 16:41

Hallo!

Voor onze waakhond zijn wij op zoek naar een onzichtbare omheining, zodat hij veilig op het terrein rond kan scharrelen. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer, er is zoveel aanbod..
Vrijwel alle producten die ik kan vinden, werken met schokjes. Bestaan ze ook met andere, diervriendelijke correcties, zoals trilling?
Het betreft een herdermix, heel slim beestje dus hij leert het zo :) maar als het even kan, willen wij niet met schokbanden werken.
Ik hoor graag jullie ervaringen!

Bowo

Re: Onzichtbare, niet statische omheining voor hond gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 17:23

Dergelijke banden geven allemaal (voor zover ik weet) wel een waarschuwing, bijvoorbeeld een geluid, voordat ze een schok geven. Wanneer de hond doorheeft dat als hij een schok krijgt als hij na de waarschuwing doorloopt, houden ze er mee op, omdat ze dan dus de pijn willen voorkomen.

Dit betekent dus dat je hond maar een paar keer een schok krijgt, niet elke keer.
Daarnaast vraag ik me af of iets anders echt werkt, of je moet hem eerst leren dat een trilling aangeeft dat hij iets fout doet (en de waarschuwing in de vorm van geluid houden)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 07:16

Idd krijgen ze een waarschuwing piep.... Piep.... Piep lopen ze door gaat het sneller elkaar opvolen, blijven ze gaan dan schok(je). Stroom was bij mijn katten petsafe onzichtbare omheining in 10 fases in te delen. 1 en 2 deden niets. 3 en 4 waren ideale nek massage aldus madam en 5 was standje wat ze niet fijn vond en na 1x bleef ze mooi binnen het gebied.... Tot de omheining weg was waar systeem tegen lag. Toen kwam uiteindelijk het besef er in 1x overheen vliegen en je was vrijjjjj

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:32

Ik denk dat ze inderdaad allemaal op ''stroom'' werken. :)