Hond wilt niet eten..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_coquette_

Hond wilt niet eten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 15:18

Hallo!

Heeft er iemand nog een idee wat we kunnen proberen om onze hond aan het eten te krijgen?
Vorige week donderdag is ze gesteriliseerd en sindsdien wilt ze bijna tot niets meer eten.. ze doet af en toe een paar happen en dan stopt ze. Het is altijd al een slechte eter geworden. Maar dit begint wel heel erg te worden, en lang te duren.

Wat we allemaal al geprobeerd hebben:
Vers vlees
Brokken --> verschillende merken
Gekookte kip
Gekookte vis
Stukjes vlees
Brood met en zonder iets erop
En nog een hele hoop andere dingen.

Als wij iets van een koekje eten eet ze soms een stukje maar vaak spuugt ze het weer uit..
Ook haar eigen koekjes spuugt ze vaak weer uit. Af en toe eet ze er eentje.

Ze is verder wel heel actief, drinkt voldoende en de wond ziet er super uit! Het is een jackrussel x teckel kruising van inmiddels 9 maanden.

Hier nog een foto van de kleine smurf <3

Afbeelding

Anoniem

Re: Hond wilt niet eten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 15:24

Leuk hondje!
Wat zegt de dierenarts er van?

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 15:26

Heeft ze geen pijn? Dan willen ze ook nog wel eens niet eten.
Ook al gekeken of ze geen koorts heeft?

Verder heel lastig. Al eens van dat natvoer gehaald. Niet het gezondste maar onze moeilijke eter wil dat nog wel doen als ie verder niets wil.

Anders even bellen met de da?

Ze is wel heel leuk!

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 15:29

Hond van een vriendin van mij at alleen nog brokken met jus erover, nadat ze gesteriliseerd was. Lijkt mij niet al te best voor een hond, maar het beestje is inmiddels al weer 16 jaar oud.

Ik zou de DA bellen en overleggen hoe verder.

Wel een heel knap hondje! <3

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 15:33

Heb inderdaad van de week contact met de DA gehad. Die gaf aan dat ze geen pijn zou moeten kunnen hebben. Ook omdat ze verder weer heel levendig is. Maar we moeten sowieso dinsdag terug om de hechtingen er uit te laten halen. Ze heeft verder ook geen koorts. Da gaf aan om de eetlust op te wekken lekkere dingen te voeren. Maar ze lijkt niets lekker te vinden :')

Zakjes natvoer ook al geprobeerd, maar helaas ze kijkt er naar en loopt weg.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 15:33

Hier eten ze alles als ik er paardenvet over doe.
Veendrenkstof werkt ook eetlustopwekkend

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 16:34

Brokken met jus lijkt me inderdaad ook niet het beste.. maar op ten duur moet je wat.

Is even verder googlen naar veendrenkstof!

En ja het is echt een poppetje hoor!

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:38

Geen tips maar voel met je mee. Mijn jongste hond weigert sinds har loopsheid in februari ook stelselmatig eten. Ze is veel afgevallen. Ik kook nu om de dag kipgehakt met erwten en pasta zodat ze nog iets eet.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:53

Is ze niet misselijk? Aangezien je aangeeft dat ze wel naar eten kijkt, maar niet gaat eten... van de narcose kunnen ze nog lang last hebben. Vraag anders de dierenarts om een pilletje tegen misselijkheid.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 16:56

Precies. Misselijkheid is nu de grootste kans. Ff een anti misselijkheid middel halen. Werkt als een speer. Ik spreek helaas uit ervaring.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 20:29

Vanavond toch nog maar even langs de da geweest. Die dacht aan maag/darm klachten ook vanwege de diarree die ze sinds vandaag had. Nu heeft ze een spuit voor der maag/darmen gehad en pilletje tegen de diarree. Vanaf morgen ochtend ook pilletje voor der darm/maag. Ze zou vanaf/morgen weer moeten gaan eten. Morgen sowieso even bellen met da hoe het gaat.

1 voordeel is dat de hechtingen er vandaag gelijk maar zijn uitgehaald en we daar dinsdag niet voor terug hoeven.

Verder is ze nog net zo'n blij ei als anders!
Afbeelding

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 20:33

Zalm olie kopen en er overheen?
Ik ken het heel vervelend.
Hier hielp uiteindelijk zalm olie nog wel eens.
Ook nog eens hier een die weinig alternatieven mag wegens allergieën ..
Sterkte!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 20:42

Hopelijk knapt ze snel op! :D

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-20 10:26

Helaas wilt ze tot op heden nog bijna niets eten.. ze heeft vanmorgen 1 hapje van een stukje gehakt op gegeten. Nog even afwachten en vanmiddag weer met da overleggen!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 10:39

vaak moeten ze weer leren eten ( want eerder deed eten zeer en miss dacht ze dat eten de oorzaak was van de pijn), is ff moeilijk in deze tijd maar een tijdje optrekken met een ander hondje wat wel eet, kan de trigger zijn om te eten

ook het moeten kan voor het hondje juist de reden zijn om niet te eten, het eten is dan niet leuk, als ze actief en speels in dan proberen een soort van spelletje te verzinnen waarbij je dan wat eten in betrekt, je hebt het over gehakt, als ze graag apporteert dan een heel klein balletje gehakt nemen en dat laten apporteren waarbij je zo min mogelijk stimuleert en zo veel mogelijk spel

honden die bv mensen eng vinden vinden mensen die zich juist voorzichtig doen tegen die hond het engst, dat lokken en poessie poessie geluiden maken keren ze zich meer vanaf als dat je gewoon doet, de hond negeert en de hond het initiatief laat nemen om te komen. Ze voelen dan dat de mensen die zo voorzichtig zijn anders zijn en zijn ze wantrouwend daar tegen.

iets wat wij op gegeven moment met een slecht etende hond hebben gedaan is met het eten kleine stukjes te laten vallen zonder daar enige acht op te slaan, alsof het van je vork viel met naar je mond brengen en je het niet gemerkt hebt, er totaal geen aandacht aan besteden en gewoon zelf door eten en doen wat je altijd doet (dat is juist zeer belangrijk)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 10:52

Die van mij wou eerst alleen maar geweekte brokken uit blik eten van de lidl.

Pas na een week begon ze weer haar eigen brok te eten.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:03

Ik zou ook als eerste aan misselijkheid denken.

Jaren geleden wilde mijn JR ook niet meer eten. Gebit was prima en harde koekjes wilde hij ook wel. Heel veel soorten brok en vlees geprobeerd. Speciaal met zalm, extra kleine brokjes, etc. Zelfs speciaal voer waar volgens de verkoper moeilijk etende hondjes een moord voor zouden doen. Maar mooi niet.
Heb toen Beneful Kleine Genieter gekocht en deed daar warm water overheen, dan krijg je een soort jus. Die wilde hij wel eten.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:25

Bij mij krijgen ze gekookt lams/runderhart over de brokken, ruikt niet geweldig, maar de honden vinden het allemaal heerlijk.