Ondertussen is mijn lokale containerpark dat ik 'thuis' noem,
niet zo zeer meer een containerpark en is er zowaar de mogelijkheid om tuinplannen te maken

De tuin zelf is een tuin van 350m², welke we zo ecologisch mogelijk willen gaan inrichten.
Hiervoor wordt een tuinarchitecte aangesproken, maar er is 1 ruimte waar ik jullie kennis vast wel voor kan gebruiken.
Ik heb een L-vormige ren van 25m².
Het korte L-beentje is eentje van 8m² en ligt naast de kippen van de buren en achter het tuinhuis,
dus altijd in de schaduw. Het lange beentje van de L is 17m² en heeft altijd zon en bevat een boom, dus ook extra schaduw.
In het verleden, zaten hier 3 eendjes, welke snel vergezeld werden door 3 legbatterijkipjes.
Deze hebben echter de passage van een vos niet overleefd

Nu wil mijn man graag nieuwe kipjes, maar ik zou graag alles eerst volgens de regels, correct, goed en veilig doen.
De huidige ren is voorzien van betonplaten rondom, diep ingegraven nu zodat een vos nu niet echt meer kans maakt (hoop ik) en een Bekaert-draad tot 1,80m hoogte (voor mijn jumper-windhond buiten te houden).
Er staat dus alvast 1 grote boom in en de rest is zandbodem, dus carte blanche.
Ik wil heel graag een konijntje of 2 om het groenafval op te eten, manlief wil graag een kipje/kipjes voor de verse eitjes.
Wie o wie kan mij zeggen of dit te combineren valt?
Indien ja, welke rassen zijn niet te groot en leuk om te houden + hoe richt ik de boel zo interessant mogelijk in?
Is 25m² 'de moeite' voor zo'n gezelschap of dien ik dit groter te maken?
Ik heb online al heel wat gevonden, maar sommige websites spreken elkaar wat tegen.
Shoot!