Kat met vage klachten

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

noox

Kat met vage klachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 17:12

Hoihoi,
Onze kat van 12 jaar oud heeft een beetje vage klachten en we vragen ons af of we ermee naar de dierenarts moeten.. en zo ja, waar naar te vragen?
Hij is normaal gesproken een hele lieve aanhankelijke kater, doet nooit een vlieg kwaad, je kan echt alles met hem doen. Lieve brave goedsul.
Hij heeft mij echter een poos geleden (maand of zo?) toen ik met hem ging dansen :+ in mijn gezicht gekrabt. Ik denk omdat hij op de grond terug wilde, maar dat had hij nog nooit eerder gedaan. Maar op zich niet raar.
Laatste twee/drie weekjes jaagt hij onze andere katten op, is nog aanhankelijker dan eerst hebben we t idee en is hij ook wel wat afgevallen. Hij mankt af en toe met zijn linkervoorpoot maar dat is al een poos, heel licht en verder lijkt hij er geen last van te hebben.
Ik zag laatst dat hij diarree had maar dat lijkt nu weer over te zijn.
Al met al kan het dus opzich ouderdom zijn, we zijn 4 maanden geleden verhuisd dus stress kan ook maar zou wel een late reactie zijn. Of hoef ik me nergens zorgen over te maken?
Heb gewoon het idee dat hij ergens last van heeft, 12 is niet zo oud om het daar zomaar op af te schuiven maar ja waar begin je

Nyaleti

Re: Kat met vage klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 17:15

Klinkt wel wat als ouderdom. Maar ook daar zijn makkelijk dingen aan te doen om het leven weer wat fijner te maken.
Als het je niet lekker zit, een consult bij de DA is niet zo veel. Alleen moet je er nu wel rekening mee houden dat je niet mee de spreekkamer in mag en je dus je verhaal aan de balie moet doen dus wel aan te raden om van te voren alle klachten op een rijtje te zetten want ik heb vaak zat gehad dat ik tussendoor dacht "ohja dit speelt ook mee"

picobello

Re: Kat met vage klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 15:48

Ga naar de dierenarts en laat de kat doorlichten. Kan op deze leeftijd heel goed artrose zijn. Een kat met pijn zal (subtiele) gedragsveranderingen tonen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:22

Ik denk dat je je zorgen moet maken.
“Gewoon ouderdom” bestaat niet. Ouderdom komt met gebreken, oa bijv nierfalen of hartfalen en artrose etc, dat klopt. Maar een gebrek verdient wel altijd medische zorg.

Ik zou adviseren een algeheel controle consult af te spreken bij je dierenarts incl bloed en urine onderzoek. Geen overbodige luxe wanneer je kat start met de senior leeftijd.