Kat en water

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Kat en water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 07:59

Hallo,

Ik heb 2 main coon katten, maar het vrouwtje is gek op water en daar word ik dan weer gek van haha.

Ik heb een honden waterbak, ik dacht dat is groot genoeg voor 2 van die grote katten. Ik moet deze bak 2x per dag bijvullen omdat mevrouw haar hele lichaam er in gooit en de bak dus snel weer leeg is.

Mevrouw zeiknat, mijn vloer zeiknat en overal natte katten poten op de vloer/bank enz.

Weet iemand waarom ze dit doet en vooral tips om dit te voorkomen?
Afbeelding

Valerie_91

Re: Kat en water

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 08:01

Geen idee waarom ze het doet, maar is het misschien een mogelijkheid om 2 kleinere drinkensbakken te zetten waar ze niet inpast?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 08:10

Dat heb ik inderdaad ook al geprobeerd maar ze gooit gewoon haar kop er in....

DGL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 08:11

Is zo'n water fonteintje niet een idee? Die heb ik voor mijn twee katten, ik heb er een van cat-it gaat 2 liter in en houdt het water in beweging zodat ze beter drinken. Vind het ideaal!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 08:15

Inderdaad, een drinkfonteintje lijkt me ideaal in dit geval! Niet zo'n fontein waar het water over een bol loopt, maar meer iets als dit: KLIK

En misschien leuk om toch af en toe eens een bad of kuip te vullen als ze zo graag echt het water in gaat? :D

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 08:19

Hier ook opgelost met fonteintje! Een Noorse Boskat die het ook geweldig vond om met zijn klauwen heel het bakje leeg te scheppen :+ Doet ie nu helemaal niet meer

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 08:27

deze katten houden toch van zwemmen, of in elk geval even in het water zijn?
heb je geen bad of teil of iets dergelijks waar ze dagelijks even in kan?
misschien dat ze dan uit de drinkbak blijft

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 08:31

Het is wel een MC dingetje ja, dat gek zijn op water haha.

Denk dat, wat al aangegeven is, een fontein idd een goed idee is.
Hier drinkt de kat ook uit de drinkbak van de hond, en gaat ze ook wel eens erin zitten en altijd met de pootjes baden en spelen, maar gelukkig niet overdreven erg zodat ze echt zeiknat is. Zolang het daar bij blijft... hihi. Maar hoor van veel mensen in 't katten wereldje dat zo'n fontein dus echt ideaal is. Daar zal ze misschien ook d'r kop nog doorheen rollen, maar kan ze er in ieder geval niet meer in gaan liggen, wat dan al een win is in jouw geval. An zich heel leuk dat ze zo graag met water spelen, maar wel onhandig als het idd zoals in jouw geval echt heel veel gebeurd.

En misschien idd met een teil of bad een paar keer per week laten spelen en aanleren dat als je dat vult, ze spelen mag en dan gaat ze de gewone drinkbak misschien al sneller links laten liggen.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 08:44

DGL schreef:
Is zo'n water fonteintje niet een idee? Die heb ik voor mijn twee katten, ik heb er een van cat-it gaat 2 liter in en houdt het water in beweging zodat ze beter drinken. Vind het ideaal!

De cat-it fonteintjes zijn leuk tot je katten hebt die er met hun pootjes inzitten en zo de deksel eraf trekken... ons huis stond echt constant blank. Nu zelf een cat mate maar dat zou voor ts niet geschikt zijn. Zou dan toch eerder gaan voor een fontein waar het water over zo'n bol loopt

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 08:46

Als je kat zo gek is op water zou ik hem dat aanbieden op een plek waar dat we kan. Blijkbaar is deze behoefte er. En dan op zoek naar een passende waterbak ernaast.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 09:01

Ik zou een klein waterbakje in de badkamer neerzetten. Dan mag ze daar lekker kliederen

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 19:07

Bedankt voor al jullie reacties!
Ik ga een fontein aanschaffen. :)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:24

:= Snap dat je daar niet echt blij van wordt, Maine Coon’s staan er wel om bekent gek te zijn op water. :j

Hier een stenen fonteintje, mijn htk kat doet er meer mee dan mijn Maine Coon. Denk dat jouw dame het wel leuk zal vinden.

Afbeelding