Doe elke dag een uur dressuur (trucjes) door het huis en hij leert ontzettend traag maar vindt het wel leuk! Nu sprak ik laatst een vriendin, en zij heeft veel moeilijk opvoedbare honden gehad en traint er drie voor de sport. Hiervoor gebruikt ze altijd een dressuurzweepje: 1 voor aanwijzingen en 2 voor scherpe correcties mochten deze nodig zijn.
Ze zei dat ze het ook is gaan gebruiken voor haar ''luie'' lees ''dominante, ongehoorzame'' huishond, om o.a. dressuur mee te doen. Ze zegt dat ze sinds ze ermee werkt de hond 10x sneller leert en helemaal is gedraaid naar superlief en gehoorzaam, en raadt het enorm aan, aangezien mijn hond ook erg dominant is en moeilijk luistert. Ze corrigeert er soms dus ook mee.
Iemand die enigzins ervaring heeft met een zweepje voor de hond? Dus niet per se voor de sport maar juist voor agility, trucjes en doggy dance? Ook eventueel om mee te corrigeren bij niet luisteren (uiteraard niet te hard) voor de wat meer hardleerse honden? (Weet nog niet of ik hier wat voor voel.) Ben heel benieuwd!!