Konijn met EC

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Valerie93

Konijn met EC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-20 22:05

Vanochtend ben ik bij de dierenarts geweest met mijn konijn Muppet(8 bijna 9 jaar)
Hij is al zeker paar dagen zichzelf niet en verloor regelmatig zijn evenwicht en heeft last van urinebrand.

Heb nu fenbendrops voorgeschreven gekregen voor 2x daags minimaal 14 dagen en doe hem 2x daags wassen zodat zijn achterkant weer schoon is.

Nu mijn vraag, als hij beter is zal hij dan weer zindelijk(er) zijn? Niet dat ik hem moet blijven schoonmaken want dat vind hij totaal niet leuk.

Muiz
Moderator Algemeen

Re: Konijn met EC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 22:23

Ik heb dit topic naar [BB]Beestenboel verplaatst.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 14:00

Ik heb zelf ook een met urinebrand tgv EC gehad en die knapte echt heel snel op, na een weekje was hij al niet meer nat van achteren en een paar weekjes later had hij weer een super mooi kontje :D

Ik zou wel even een maand aanhouden met fenbendrops geven en dan de eerste 2 weken inderdaad 2x daags.

Ik heb al een aantal ECtjes gehad en eigenlijk altijd knapten ze op.
Helaas pas afscheid moeten nemen van mn oude meisje waarvan haar lijfje door de gevolgen van EC helaas opgegeven had, ze heeft na de eerste keer EC nog 3,5 jaar geleefd terwijl ze toen opgegeven was :)

Sterkte en succes!

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-20 17:46

_Tarzan schreef:
Ik heb zelf ook een met urinebrand tgv EC gehad en die knapte echt heel snel op, na een weekje was hij al niet meer nat van achteren en een paar weekjes later had hij weer een super mooi kontje :D

Ik zou wel even een maand aanhouden met fenbendrops geven en dan de eerste 2 weken inderdaad 2x daags.

Ik heb al een aantal ECtjes gehad en eigenlijk altijd knapten ze op.
Helaas pas afscheid moeten nemen van mn oude meisje waarvan haar lijfje door de gevolgen van EC helaas opgegeven had, ze heeft na de eerste keer EC nog 3,5 jaar geleefd terwijl ze toen opgegeven was :)

Sterkte en succes!

Ik ga ook zeker nog even langer door met fenbendrops maar moest na 14 dagen bellen hoe het ging.
Heb vandaag antibiotica erbij gekregen vanwege misschien een blaasontsteking.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-20 10:15

Ik heb hem net moeten laten inslapen. Het ging ineens heel hard achteruit.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:48

Oh wat vervelend, heel veel sterkte :(:)