Uiteraard zijn we al (meerdere) keren bij de dierenarts geweest hiervoor en om 14:00 heb ik weer een afspraak.

Vrijdag 6 maart vond ik dat onze kat wat vreemd liep. Ze plaatste 1 achterpoot op een andere manier onder haar lijf. Zaterdag zijn we de hele dag weg geweest en zondag was het weer verergerd en liep ze atactisch. Maandagavond zijn we naar de dierenarts geweest, die vond dat ze vieze oren had en dacht of aan een middenoorontsteking of vestibulair syndroom.
We hebben antibiotica mee gekregen en moesten na enkele dagen verbetering zien.
Vrijdagavond zijn we weer met de kat langs geweest, we zagen geen verbetering, het ging juist wat slechter. Naast antibiotica heeft ze ook prednison gekregen om de eventuele zwelling in haar oren wat in te dammen en haar eetlust weer wat op te wekken.
Zondagavond zijn we ook weer langs geweest voor de herhaling injectie. Het ging toen redelijk stabiel met haar, tot maandagavond bleef het stabiel.
Helaas is het gisteren weer slechter gegaan en poes kan nu eigenlijk niet meer lopen. Ik heb haar nu twee keer moeten helpen met op de bak gaan en eten wil ze nog maar heel moeilijk. Ze draait af en toe eens om maar ligt eigenlijk plat en sinds vanochtend heeft ze ook haar bekje steeds een beetje open.
De antibiotica had al lang aan moeten slaan dus een andere verdachte is een vestibulair syndroom. Maar alles wat ik daarover lees is dat het binnen enkele dagen toch zienderogen op moet knappen. Dierenarts gaf aan dat dit bij katten heel hardnekkig kan zijn en enkele weken tot zelfs maanden kan duren.
Is er iemand die ervaring heeft met dit syndroom bij katten en hoe lang duurde het bij jouw kat?
Nog ter informatie: Kat is ruim 15 jaar en komt niet buiten.
Ik wil graag geloven dat dit uiteindelijk weer allemaal weg gaat maar elke dag duurt me te lang..