Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
AnnoNiemand schreef:Dit is echt veel te klein voor alle dieren die je noemt. Daarnaast moet je kippen echt apart gaan doen. Die moeten rustig op stok kunnen. Daar moeten geen ponies of schapen doorheen denderen snachts. Dan ontstaat er paniek. En bescherm je kippen goed tegen roofdieren.
welmoedz schreef:2,5 x2,5 had ik in mijn hoofd omdat het dan mooi net in een (uithoekje) van de wei staat . De Shetlanders staan ook op de planning voor lange termijn, denk inderdaad dat het dan te krap wordt en er nog een schuilstal bij moet (is pas over 1/2 jaar.. schapen en kippen komen binnenkort). Het is dus vooral bedoeld als schuilstal, een echte stal hebben we apart voor als een dier apart moet staan. Ik denk dan dat we maar voor een apart kippenhok gaan. Dus nu nog opzoek naar een schuilmogelijkheid voor de schapen, ik had gehoopt dat dat samen met de kippen kon
Happinez schreef:welmoedz schreef:2,5 x2,5 had ik in mijn hoofd omdat het dan mooi net in een (uithoekje) van de wei staat . De Shetlanders staan ook op de planning voor lange termijn, denk inderdaad dat het dan te krap wordt en er nog een schuilstal bij moet (is pas over 1/2 jaar.. schapen en kippen komen binnenkort). Het is dus vooral bedoeld als schuilstal, een echte stal hebben we apart voor als een dier apart moet staan. Ik denk dan dat we maar voor een apart kippenhok gaan. Dus nu nog opzoek naar een schuilmogelijkheid voor de schapen, ik had gehoopt dat dat samen met de kippen kon
Schapen en geiten eten je kippenvoer op en gaan aan de schijt als je ze samen wil houden.
En zeker geiten zijn meesters in inbreken, ze kruipen bij mij gewoon door het kippenluikje heen ( formaat krielkip )![]()
Ze lopen wel samen overdag maar dan haal ik het voer weg, en tegen de avond sluit ik de kippen op en krijgen ze hun bak voer.
Ik heb ooit een kinderhuis gekregen en uitgebreid, een stukje inloop stal, binnen stal en aan de achterzijde het kippenhok gebouwd.
Zoals die kwam
[ Afbeelding ]
en zoals die stapje voor stapje is uitgebouwd.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Wij hebben 7 kippen , en nu 2 ( voorheen 3 ) geiten die hier gebruik van maken voornamelijk de zomerdag. Onze geiten gaan in de winter de grote stal in maar een jaar rond zou met een buitenras prima kunnen.
J_emma schreef:Ik ben trouwens ook wel benieuwd how groot je weide is?