Kattenren op balkon maken

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Urbiezira

Kattenren op balkon maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-20 15:44

Beste bokkers,

Met het oog op het feit dat ik door het coronavirus de komende tijd veel tijd heb om achtergebleven klusjes op te knappen, zou ik graag jullie input willen over hoe ik het beste mijn balkon kat-proof kan maken!

Ter toelichting een aantal eisen:
- liever niet boren, ik woon in een huurhuis.
- het moet een constructie zijn die ik met enig gemak eraf kan halen wanneer de katten niet op het balkon zijn. Dit zal niet super vaak zijn, dus wil het tussendoor naar beneden halen vanwege het zicht.
- moet écht katproof zijn; een van mijn katten is een klimmer en een Houdini.
- moet zelf te maken zijn, wil het graag zelf doen!

Hieronder foto’s van mijn balkon. Ohja, het is een bende op mijn balkon, kijk er ajb even doorheen :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bokkers, help mij en mijn katten aan een zonnige quarantaine! {:}

LukieBradley

Re: Kattenren op balkon maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:43

Ik ken een bokker die dit hebben! Ga haar even tippen :Y)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:00

Had gewoon kattennet maar niet eens volledig afgesloten omdat de mijne nog niet over een traphekje kon springen haha. Was eigenlijk meer als veiligheid voor mijn honden die uiteindelijk zelden op balkon kwamen. Qua zicht was het groene net absoluut niet vervelend

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:17

Bij mijn broer heeft m'n vader schermen gemaakt met muggen aas (maar wel de sterke die tegen katten nagels kunnen) deze kan hij op de plek vastklemmen. Vraag me niet precies hoe, en ik kan helaas geen foto.maken

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:20

Wij hebben het kattennet van Zooplus; is niet duur en werkt perfect. Wij gebruiken het als "dak" op onze grote ren in de tuin en daar is nog geen kat doorheen gegaan. Er zijn speciale klemmen bij te koop zodat je niet hoeft te boren. Die haal je dus ook weer makkelijk weg maar eigenlijk belemmert het nauwelijks het zicht. https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... /kattennet

Voor de zijkanten van onze ren gebruiken we grote gaaspanelen.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 17:43

LukieBradley schreef:

Dat ben ik :D

Afbeelding
Buurvrouw, alles goed?

Kan morgen eventueel foto's maken van de bevestiging.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:27

Ik heb hier mijn netten op maat besteld https://nettenlijn.nl/kattennetten om een tuin van 10 bij 10 af te zetten. Ook een groot verticaal stuk tegen een haag. Vond de prijs meevallen.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 18:44

moyra schreef:
LukieBradley schreef:

Dat ben ik :D

[ [url=m/YQ70eW.jpg]Afbeelding[/url] ]
Buurvrouw, alles goed?

Kan morgen eventueel foto's maken van de bevestiging.

:')

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 19:02

Ik heb een betonnen rand met daarop een leuning.
Hier wel geboord maar via mijn waslijn, langs de muur en in de betonnen rand hangt een (aardbeien)net voor een paar euro.
Mn oudste katten doen er niks mee, mn kitten is nog iets te onvoorspelbaar :')
Heb hem nu ook strakker gemaakt en weer met ty-raps aan de leuning extra bevestigd.

Werd alleen wel chagerijnig toen ze afgelopen zomer weer gingen schilderen. Kon ik weer dat net verwijderen.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 19:05

Ik heb mijn hele balkon gewoon gewoon dicht gemaakt met gaas. Voor en boven (want ik woon bovenste etage), kat is er blij mee en het (kippen) gaas blijft nog steeds heel. Oké je zit helemaal "dicht" maar daar wen je aan.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-20 12:33

Wat een boel reacties, top! Zit voor nu naar die hekjes te kijken die je bij zooplus kan bestellen. Net zit dan wel vast, maar ach, hou ik ook meteen de duiven van m’n balkon :+

Wat voor net moet ik dan aanschaffen dat het het minste opvalt?

Wat een schitterende foto trouwens, Moyra :') Meer foto’s zijn trouwens altijd welkom van mensen hun afscherming!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 13:11

Ik heb het afgezet met het transparante net van Zooplus. Is echt sterk en je kijkt er nog makkelijk doorheen. Kat vond het een prima hangmat...
Stangen en beugels voor de bevesting ook via Zooplus. Heb ze gewoon aan geklemd zonder boren en zit ondanks alle storm nog prima vast.

Afbeelding

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 13:43

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:21

En dan helemaal rondom.
Afbeelding

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:42

oef lieve mensen,, ik als kattenliefhebber ben erg blij te zien dat jullie zoveel moeite hebben genomen om jullie viervoeter veilig op het balkon te laten..

mag ik jullie alsjeblieft alleen op één belangrijk ding attenderen? Ik lees hier over bijvoorbeeld het feit dat de netten mooi doorzichtig zijn en het zicht weinig belemmeren etc...

Wij als dierenliefhebbers.. willen jullie alsjeblieft je best doen om de kattennetten voor onze gevleugelde vrienden zichtbaar te maken? Bijna dagelijks overlijden er tientallen vogels omdat zij verstrikt raken in deze netten...

Sommige niet-dierenliefhebbers hangen netten op om "die vervelende poepende vogels" van hun balkon te weren.. maar helaas betekend dit voor sommige vogels einde oefening..

Dit is vast als kattenliefhebbers helemaal niet jullie intentie, maar probeer het te voorkomen.. denk bijvoorbeeld aan het gebruik van grofmazig gaas of het ophangen van raamstickers op je net, zodat de vogels zien dat het net aanwezig is..

Bedankt namens een vogel en kattenliefhebber..

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:25

Ik had een kattennet vastgehangen aan een houten frame.
Voor dat frame: 2 verticale balken en 1 horizontale van boven. De horizontale balk zit dan geklemd tussen het balkon erboven en die twee verticale balken. Goed uitmeten is een must. :D
Ik had haakjes gemaakt aan de balken, zodat ik het net makkelijk kon ophangen, weghalen of vervangen indien nodig.

Jij kan eventueel iets meer balken gebruiken, omdat je met een opening zit aan de zijkant. Of de constructie 2x maken en daar het net onder te hangen, zodat het doorloopt.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 13:10

Flevolander schreef:
oef lieve mensen,, ik als kattenliefhebber ben erg blij te zien dat jullie zoveel moeite hebben genomen om jullie viervoeter veilig op het balkon te laten..

mag ik jullie alsjeblieft alleen op één belangrijk ding attenderen? Ik lees hier over bijvoorbeeld het feit dat de netten mooi doorzichtig zijn en het zicht weinig belemmeren etc...

Wij als dierenliefhebbers.. willen jullie alsjeblieft je best doen om de kattennetten voor onze gevleugelde vrienden zichtbaar te maken? Bijna dagelijks overlijden er tientallen vogels omdat zij verstrikt raken in deze netten...

Sommige niet-dierenliefhebbers hangen netten op om "die vervelende poepende vogels" van hun balkon te weren.. maar helaas betekend dit voor sommige vogels einde oefening..

Dit is vast als kattenliefhebbers helemaal niet jullie intentie, maar probeer het te voorkomen.. denk bijvoorbeeld aan het gebruik van grofmazig gaas of het ophangen van raamstickers op je net, zodat de vogels zien dat het net aanwezig is..

Bedankt namens een vogel en kattenliefhebber..

Wij hebben de netten over de kattenren, de kippenren en de koivijver. Nog nooit een vogeltje in vast komen te zitten, De mazen van deze netten zijn ca. 3 x 3 cm en de vogeltjes leren daar heel handig doorheen te vliegen; vleugeltjes even invouwen en hop er door heen. :D
De fijne, nylon, tuinnetten zijn wel gevaarlijk voor vogels maar ook niet veilig voor katten.

Connaisseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 21:24

Kijk eens bij www.ottenpetcages.nl op de website om ideeen op te doen. Wellicht kun je zoiets ook zelf maken voor op je balkon?