Nu is dat zondag helaas een beetje mis gegaan denk ik. Onderweg hoorde ik ineens een piep uit de hond komen. Ondanks dat het geen pieperd is leek er verder niets aan de hand en ben ik dus gewoon doorgelopen.
Toen ik thuis een tijd op de bank had gezeten merkte ik ineens dat ze aan haar poot likte dus ik dacht dat ze misschien in strooizout had gestaan oid, dat vind ze normaal heel vervelend. Ik heb de hond verteld dat ze niet mag likken en ik dacht dat het klaar was. Toen ik opstond om naat de wc te gaan zag ik ineens dat mijn halve huis onder de bloederige honden voeten zat

Blijkt dus dat ze ergens een nagel is verloren. Ik gok dus in het bos maar in mijn auto zat geen bloed.
Aan de basis van de nagel zit nog wat nagel maar voor de rest is de hele nagel er af en is alleen het leven nog over. Zondag heb ik het ontsmet en een sokje aangedaan tegen het likken. Maandag en vandaag heb ik het vooral met rust gelaten en gezorgd dat ze niet in vieze plekken gaat staan tijdens het uitlaten. Voor zover ik op internet kon vinden is er verder ook geen reden tot paniek zolang het niet gaat ontsteken.
Ze likt wel veel maar loopt verder niet moeilijk. Mocht ik het idee krijgen dat het haar wel in de weg zit ga ik er uiteraard naar laten kijken.
Maar nu ben ik wel benieuwd of andere hondeneigenaren al eens zo iets gehad hebben en hoelang het kan duren voor de nagel weer een beetje terug is.