Ontmoet Mihoen. Haar officiële naam is Miyu, maar dat kunnen mijn ouders niet uitspreken.
Mihoen is een bijna 8 jarig teefje. Paar weken geleden kreeg ik de vraag van haar fokster of ze mijn gegevens mocht doorgeven aan de eigenaren van Mihoen. Eigenaren liepen tegen gedragsproblemen aan en waren opzoek naar een trainer die ervaring heeft met het ras.
Een periode van wel of niet bij mij in de opvang, wel of niet bij mij in training, wel of niet training op locatie... heel veel opties zijn besproken. Tot gisteren, toen kreeg ik de vraag of ze nog welkom was voor opvang.
Vanaf vandaag is ze dus bij mij. De baasjes hadden veel moeite met het afscheid. Mihoen zag mij en mijn vader en kwam ons meteen begroeten. Liep zonder twijfel met mijn vader mee zodat ik rustig alle papieren in orde kon maken samen met haar oude baasjes.
Na een emotioneel afscheid liep ze zo met mij mee naar mijn auto en sprong er zonder aarzelen in.

Ik ben nog met haar en mijn twee Japanners gaan wandelen, ook dit leverde geen problemen op. In de avond nog met onze Griekse straathond en haar een flinke wandeling gemaakt en voor nu mag ze lekker alles verwerken in haar slaap.

Vanaf dinsdag zet ik haar op KVV. Daarnaast krijgt ze de eerste tijd supplementen van lintbells om haar kalm te houden. (Yucalm )
Voor nu mag ze in huis samen met onze shiba en we gaan langzaam de andere twee honden introduceren. Als het juiste baasje langs komt mag ze weer verhuizen.
Ik zeg het al vanaf de eerste keer dat ik deze hond heb gezien, nu bijna precies 5 jaar geleden. Het is een van de makkelijkste akita’s die ik ken.