Wat werkt echt tegen knagende pup en krabbende katten

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat werkt echt tegen knagende pup en krabbende katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 21:32

Ons bankstel moet nodig vervangen worden. We hebben naast 3 volwassen honden een pup van 6 maanden en 2 katten van 1 jaar.

We hebben zo lang mogelijk gewacht met vervangen maar het kan nu echt niet meer. Hopelijk heeft al het jonge spul de ergste tijd gehad maar het zou nogal balen zijn als de nieuwe bank meteen gedemonteerd zou worden.

We hadden bij de dierenwinkel al anti bijt en anti krab gehaald (citronella) maar dat maakt hier geen indruk. Sterker nog de honden stonden allemaal aan de kunstplant te likken |o

Wat werkt wel om onze nieuwe meubels te beschermen? Ja de katten komen ook buiten, hebben meerdere krabplanken en de pup heeft bergen met speeltjes.

De pup heeft inmiddels goed ontzag voor tabasco maar om op de nieuwe bank meteen rode vlekken te maken gaat me wat ver.

Dus wat werkt? Mag zowel uit de winkel als eigen brouwsel zijn.

fjordjes

Re: Wat werkt echt tegen knagende pup en krabbende katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 21:37

Ik heb voor onze hond liquid crib box gebruikt, is voor paarden bedoeld maar werkte ook prima voor de hond. Is echt heel vies als je het op je eigen vingers krijgt en dan een boterham eet. Gewoon te koop bij de ruitersportzaak.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 21:38

Anti knabbelt van de welkoop ( voor paarden) effe op niet zichtbaar stukje testen en kruidnagel niet inademen of proeven .. %) dan snap je Waarom je eraf moet blijven *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 21:40

Ohh ja vergeten te melden: we hebben al de anti knabbel voor paarden. Werkt zeker maar stinkt zo verschrikkelijk (hertshoorn) dat willen we echt niet in huis hebben %)

Edit; PBH spray

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 21:43

Die ik bedoel is blank en geur is zo weg van grand nationaal..

Phb spray gebruik ik in de zomerdagen tegen vliegen.. prima spul

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 21:47

Menthol of azijn op de bank smeren. Katten en honden houden daar niet van.
Mottenballen schijnen ze ook een hekel aan te hebben wanneer je dat tussen de kussens stopt.

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 21:59

Hier alles geprobeerd, onze hond at zelfs de plinten op.
Azijn, sambal , het maakte niet uit.
Wat wel hielp, was peperpoeder :+

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 22:25

Brilpoetsdoekjes! :D
Honden geen idee, maar mijn twee katten rennen gelijk naar de andere kant van de kamer zodra ze zo'n ding ruiken, hahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 22:28

Ik heb mijn oude bank in een hoekje rechtop tegen de muur gezet :+ . Met de afspraak dat ze van “mijn” bank afblijven want ze hebben hun eigen bank :D . Werkt goed..

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 22:30

Voor wat betreft je katten: (extra) krabplanken en/of palen kopen en die lekker insprayen met kattenkruidspray. Geheid dat ze dat héél fijn vinden, fijner dan de bank.
Qua honden/pups..daar heb ik niet zo'n verstand van. Dan zit ik eerder te denken aan niet alleen laten met de bank, dus in een bench als je niet thuis bent of op de gang of zo?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 22:36

Ik lees mee.

Onze leren bank lijkt aan de zijkant wel haren te hebben tegenwoording. Van het krabben inderdaad.
De bank ziet er schandalig uit :oo maar ik weiger een nieuwe te kopen voordat poes is gaan hemelen.