Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nobel01 schreef:Mariposa11 schreef:vrienden die hij kent en hem goed kunnen benaderen?
degene die hem kunnen benaderen hebben zelf honden, dus dat is geen optie.
Hij kan niet in huiselijke kring opgevangen worden, vanwege voernijd (niet heel erg aanwezig, maar heeft het wel).
Nobel01 schreef:mystery1980 schreef:het is misschien iets meer zoeken, maar er zijn toch huisjes waar de hond gewoon mee mag?
als er veel mensen om hem heen zijn, is hij erg van slag, daar kan hij ook niet tegen.
En het belangrijkste, hij kan niet opschieten met mijn vader en mijn broer, dan is hij bloednerveus.
Bij verjaardagen als er veel mensen in huis zijn, krijgt hij ook een muilkorf om. Dit accepteert hij prima, en gaat dan rustig in zijn bench liggen.
Doen wij dit niet, blijft hij onrustig heen en weer lopen, en als hij zich bedreigd voelt gaat hij in de verdediging. Dit uit zich niet direct tot bijten, laar wel lelijk snappen (luid blaffen en tanden laten zien).
Nobel01 schreef:mvdende schreef:Heb je al op de site van het huisjespark gekeken of honden misschien gewoon zijn toegestaan?
Dan kan hij gewoon lekker mee.
En anders gewoon net zo lang rondbellen tot je een pension gevonden hebt die hem wel wil opvangen.
hij mag naar de fokker, die hebben een pension en zijn kooikers gewend. Het enige is dat ik er ruim anderhalf uur voor moet rijden, maar dat is dan niet anders.
Nobel01 schreef:Mariposa11 schreef:vrienden die hij kent en hem goed kunnen benaderen?
degene die hem kunnen benaderen hebben zelf honden, dus dat is geen optie.
Hij kan niet in huiselijke kring opgevangen worden, vanwege voernijd (niet heel erg aanwezig, maar heeft het wel).