Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sassy schreef:Als ik maar een hond zou hebben dan zou ik die (heel misschien) verzekeren, maar bij onze aantallen heb ik liever geld op een spaarrekening. Ik zou me anders arm betalen alleen al aan verzekering.
Voor dat geld kunnen heel wat brokkenpiloten naar de DA.
Bovendien niet onbelangrijk, ik ben nogal pietje precies als het op mijn dieren aankomt, ik wil ten alle tijde de regie over wat, wanneer en bij wie behandelen zelf in handen houden.
Sassy schreef:Secricible: misschien ben ik daar ook wel onterecht huiverig voor, maar veel vertrouwen heb ik niet meer in verzekeringen nadat we het bij een vriendin meegemaakt hebben dat er gesoebat moest worden om toch alsjeblieft een veulen te mogen laten inslapen na een heel tragische beenbreuk.
Was een volbloed arabier indertijd, voor een behoorlijk bedrag verzekerd want dure dekhengst (en uit een hele dure merrie ook btw)
Had in de wei een trap gehad van een ander dier, en het beentje hing er zowat alleen nog maar aan de pees aan....en dan nog de discussie met de DA ter plaatse aangaan of het arme dier nog naar Utrecht kon, de verzekering vond in eerste instantie zeker van wel![]()
Hebben echt ruzie moeten maken om het arme ding uit haar lijden te mogen verlossen.
Sinds die tijd ben ik wel genezen van dieren verzekeren.
Wellicht ten onrechte, dat dit bij honden anders is, maar toch, veel vertrouwen heb ik daar niet in.
Als een van mijn honden ooit een dure OP nodig heeft, en kwaliteit van leven erna is verzekerd, dan betaal ik dat met alle liefde wel uit eigen zak.
Sassy schreef:Als ik maar een hond zou hebben dan zou ik die (heel misschien) verzekeren, maar bij onze aantallen heb ik liever geld op een spaarrekening. Ik zou me anders arm betalen alleen al aan verzekering.
Voor dat geld kunnen heel wat brokkenpiloten naar de DA.
Bovendien niet onbelangrijk, ik ben nogal pietje precies als het op mijn dieren aankomt, ik wil ten alle tijde de regie over wat, wanneer en bij wie behandelen zelf in handen houden.
Djali schreef:Een hond of kat verzekeren zou ik echt nooit doen.
Ik ben opgegroeid met honden en heb er zelf ook altijd gehad, even hout vasthouden, maar nog nooit vreselijk hoge kosten gehad (zoals met paarden dat soms wel kan zijn).
Een castratie etc hou je toch op voorhand rekening mee,..
Het meest verstandig is dat je dat bedrag voor de verzekering vanaf het begin even op een aparte spaarrekening zet! Snel even berekend, als ik voor mijn huidige 2 honden altijd een verzekering had gehad, zat ik nu al tussen de 5000 en 6000 euro uitgegeven aan verzekeringtoch een behoorlijk bedrag!