Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
beatje schreef:Ik zou wachten tot ze iets ouder is.Ze zit nu net op een moeilijke leeftijd in haar grenzen gaan opzoeken.Zo doen ze een dier vaak onbewust pijn.
En dan zou ik een hond nemen. katten geven vaak iets eerder hun grenzen aan.
MarlindeRooz schreef:Sowieso een hond... kan je kind veel meer mee. Meer interactie, is mensgerichte. Kunnen ze ook dingen leren zoals kunstjes. Is goed voor hun geduld. En wandelen = buiten zijn. Iets wat veel kinderen ook niet meer veel doen.
tita schreef:MarlindeRooz schreef:Sowieso een hond... kan je kind veel meer mee. Meer interactie, is mensgerichte. Kunnen ze ook dingen leren zoals kunstjes. Is goed voor hun geduld. En wandelen = buiten zijn. Iets wat veel kinderen ook niet meer veel doen.
Ben ik niet met je eens.
Ik heb een kat gehad daar kon je uren en uren mee spelen.
Heb nu een dove kat die wil hele dagen bij en op je zitten, krabt nooit en bijt nooit de kinderen doen soms echt ruw met hem en hij laat alles toe.
Dan heb ik nog 1 kat die altijd mee gaat wandelen als ze bang wordt gaat ze onder in de kinderwagen.
Katten kunnen echt heel “honds” zijn echter hebben ze meer eigen mening en laten niet zomaar dwingen.
Ik vind dat als je een hond neemt daar wel echt iets mee moet doen en tijd in moet investeren terwijl een mat gewoon in gezin kan.....die hoef je niet uit te laten
tita schreef:Ja dat klopt katten kunnen gemeen zijn.
Maar de beet van hond is wel erger
beatje schreef:Ik zou wachten tot ze iets ouder is.Ze zit nu net op een moeilijke leeftijd in haar grenzen gaan opzoeken.Zo doen ze een dier vaak onbewust pijn.
En dan zou ik een hond nemen. katten geven vaak iets eerder hun grenzen aan.