GPS Tracker + trilhalsband gezocht voor hond.

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

siskeh

GPS Tracker + trilhalsband gezocht voor hond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-20 22:33

Mijn nog érg fitte 13-jarige hond begint wel doof te worden, waardoor communicatie soms wat lastig ligt.
Ik wil eigenlijk zo langzaamaan beginnen om ipv stemcommando’s (ze hoort eigenlijk vooral mn fluittoon nog tot zo’n 20 meter) “trilcommando’s” te gaan gebruiken, zodat ze weet dat wanneer ze een trilling krijgt met mij contact moet maken. Verder kan ik met handcommando’s/lichaamstaal de rest, zoals kom, zit, lig, ga(altijd al gedaan ook).

Ze is eigenlijk nog prima fit genoeg om buiten los te lopen, maar soms vind ik het spannend, dus ik zou ook wel een GPS tracker willen voor het geval dat ik haar wél kwijt ben(better safe than sorry)
Het is ábsoluut niet mijn idee om de hond willens en wetens los te laten, als ik haar kwijt raak tijdens een wandeling en dat vaker gebeurt gaat ze absoluut vast. Maar het gaat nog goed, ze houd me wel in de gaten, ik kan haar dus niet meer roepen, en dat is lastig. Daardoor word het risico dat ze me kwijt raakt wel groter.

Maar: is er een halsband welke beide functies kan uitoefenen?
(ook nog niet belachelijk duur, zeg max 150 euro)

Shavis91

Re: GPS Tracker + trilhalsband gezocht voor hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 18:45

Beide functies zou ik niet weten, maar de Tracktive is een klein GPS kastje voor aan de halsband die met een app op je telefoon werkt. Die kan ook piepen, dus als een fluittoon nog wel binnenkomt is dat misschien wel een idee voor als de hond op een afstandje loopt en jij je niet meer verstaanbaar kan maken.

Duhelo

Re: GPS Tracker + trilhalsband gezocht voor hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 20:00

Ik zou ook gaan voor een trainingshalsband met dan een tractive als penning erbij. Ik denk niet dat ze gecombineerd bestaan.