Hond trilt na trimster

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Hond trilt na trimster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-20 15:36

Hi bokkers,

Ik zit met een probleempje. Laat duidelijk zijn dat ik weet dat bokt geen dierenarts is. Dierenarts is al gebeld, zie toevoeging onder deze alinea, maar ik ben op zoek naar eventuele zelfde ervaringen.
Precies een week geleden is mijn oliebol geschoren. Functioneel kort aangezien zijn vacht super snel klitten krijgt. Sindsdien trilt hij. Dierenarts gebeld die dacht aan koud, dus advies voor truitje. Dat komt morgen binnen. Ook heb ik zijn temperatuur opgemeten en dat is 38,1 graden. Straks meet ik weer.
Hij is niet in contact geweest met andere honden (hoorde dat een reu ook kan trillen door loopse teven in de buurt) en ik vind het gewoon zo sneu om aan te zien.
Ik laat hem nu gewoon bij me liggen en pak hem dan in. Als ie gaat slapen zo ingepakt stopt het trillen wel, dus het lijkt wel kou te zijn
Nu moet ik vanaf volgende week weer aan het werk en zou hij weer naar de opvang gaan, maar daar gaan ze natuurlijk niet zoals ik per hond dieren inwikkelen en erbij zitten e.d.
Hebben jullie er ervaring mee of wat zijn jullie tips?
Gaat om een oliebol zu reutje van 1.5 jaar. Dit is de eerste keer dat ie trilt na een bezoek aan de trimsalon (thuistrimster)

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 15:52

Ik heb het een in eind november/begin december (wanner was het koud vorig jaar) gehad met de hond, die ging toen precies door d'r verharing). 't is een Duitse herder met langhaar, dus in principe zou dit type hond het niet snel koud hebben. Stond te trillen op de pootjes buiten en binnen ook ontzettend koude poten/oren/neus, dus die heeft toen vaak onder een dekentje geslapen. Buiten ging het zolang ze in beweging bleef, zodra ze stilstond kreeg ze het koud. Kan me wel voorstellen dat scheren met het net dalen van de temperatuur wel een behoorlijk effect kan hebben op het al dan wel niet koud hebben. Wat zijn de weersvooruitzichten voor volgende week, ik had het idee dat de temperatuur weer wat gaat oplopen. Verder hoe ziet de opvang eruit? Ik heb een tijd in een hondenpension gewerkt, en daar was het altijd kamertemperatuur in de kennel. Bij de kleine hondjes gooiden we wel eens een extra deken erin als het koud was. De meeste hondjes zaten met 2 of 3 in de kennel, dus de kleintjes lagen dan ook vaak wel bij elkaar in de buurt, soms met 3/4 in 1 mandje, en hadden het zo echt wel warm zat. Bij heel nat en koud weer gingen de kleine hondjes vaak ook minder lang naar buiten. Dus overleg even met de opvang wat zij kunnen bieden. Als ze alleen zit kan ze het truitje wellicht aanhouden, en dat in combi met een mandje en wat extra dekens zou toch goed moeten komen.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 16:22

Deed mijn Boomertje ook altijd na t trimmen.
Ik schoor haar zelf, het trillen duurde meestal een week of 2.

XxLiEsJuHhxX

Re: Hond trilt na trimster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 16:55

Doet mijn hondje ook wel na het trimmen als ik haar erg kort maak. Gewoon een weekje of 2 een truitje aan en het is weer goed :D

Colinda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:01

Doet mijn shih tzu reu ook na de kapper.
Hij heeft voor als die thuis in de bijkeuken is een dun dekentje en voor als die meegaat naar stal heeft hij een 300grams bucas dekentje en dit gaat prima ;)

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:44

Ik zou vandaag nog een goed passend waterdicht jasje bestellen, die kan hij dan mooi aan op de opvang.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 17:47

Sorry maar dit is toch logisch? :+
Je hond heeft haar om zich warm te houden. Dat haal je er midden in de winter af en dan gaat ie trillen. Rara wat zou het zijn? ;)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-20 17:58

_Cathalijne schreef:
Ik heb het een in eind november/begin december (wanner was het koud vorig jaar) gehad met de hond, die ging toen precies door d'r verharing). 't is een Duitse herder met langhaar, dus in principe zou dit type hond het niet snel koud hebben. Stond te trillen op de pootjes buiten en binnen ook ontzettend koude poten/oren/neus, dus die heeft toen vaak onder een dekentje geslapen. Buiten ging het zolang ze in beweging bleef, zodra ze stilstond kreeg ze het koud. Kan me wel voorstellen dat scheren met het net dalen van de temperatuur wel een behoorlijk effect kan hebben op het al dan wel niet koud hebben. Wat zijn de weersvooruitzichten voor volgende week, ik had het idee dat de temperatuur weer wat gaat oplopen. Verder hoe ziet de opvang eruit? Ik heb een tijd in een hondenpension gewerkt, en daar was het altijd kamertemperatuur in de kennel. Bij de kleine hondjes gooiden we wel eens een extra deken erin als het koud was. De meeste hondjes zaten met 2 of 3 in de kennel, dus de kleintjes lagen dan ook vaak wel bij elkaar in de buurt, soms met 3/4 in 1 mandje, en hadden het zo echt wel warm zat. Bij heel nat en koud weer gingen de kleine hondjes vaak ook minder lang naar buiten. Dus overleg even met de opvang wat zij kunnen bieden. Als ze alleen zit kan ze het truitje wellicht aanhouden, en dat in combi met een mandje en wat extra dekens zou toch goed moeten komen.

Bedankt voor je reactie! Ik heb de Hondenopvang geappt.

tones schreef:
Deed mijn Boomertje ook altijd na t trimmen.
Ik schoor haar zelf, het trillen duurde meestal een week of 2.

Oke dan nu nog een weekje te gaan :o

XxLiEsJuHhxX schreef:
Doet mijn hondje ook wel na het trimmen als ik haar erg kort maak. Gewoon een weekje of 2 een truitje aan en het is weer goed :D

GDG schreef:
Ik zou vandaag nog een goed passend waterdicht jasje bestellen, die kan hij dan mooi aan op de opvang.

Ik heb het gisteren al besteld. Komt morgen binnen. Trui en jasje.

Simbaa schreef:
Sorry maar dit is toch logisch? :+
Je hond heeft haar om zich warm te houden. Dat haal je er midden in de winter af en dan gaat ie trillen. Rara wat zou het zijn? ;)

Nouja dit is de eerste keer. Vorige keer was het ook niet erg warm. Zoals ik in op al aangaf, heeft een ander het gehad waarbij het reutje uit nervositeit trilde door loopse teefjes.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 18:15

Mijn ervaring als trimster is dat een hond die heel kort is geschoren, daar echt wel op kan reageren. Sommigen reageren heel bang, sommugen lopen te rillen.
Zeker een vervilte hond die ineens zijn viltlaag kwijt is, kan erg heftig reageren.
Of ie ziek is, kan ik natuurlijk niet zeggen. Maar als de hond net terug is van de trimsalon en reageert zo, dan zou het idd kunnen dat ie het raar vind zonder vacht. Of koud.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-20 21:17

gillian schreef:
Mijn ervaring als trimster is dat een hond die heel kort is geschoren, daar echt wel op kan reageren. Sommigen reageren heel bang, sommugen lopen te rillen.
Zeker een vervilte hond die ineens zijn viltlaag kwijt is, kan erg heftig reageren.
Of ie ziek is, kan ik natuurlijk niet zeggen. Maar als de hond net terug is van de trimsalon en reageert zo, dan zou het idd kunnen dat ie het raar vind zonder vacht. Of koud.

Ziek zijn hou ik nu in de gaten wbt temperatuur en of ie eet / blij is. Dat was het advies van de DA ook.
Ik hoop dat het met het truitje opgelost is. Tot die tijd staat de verwarming hier gewoon op standje tropisch. Dat helpt :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 21:22

Elin_ schreef:
Nu moet ik vanaf volgende week weer aan het werk en zou hij weer naar de opvang gaan, maar daar gaan ze natuurlijk niet zoals ik per hond dieren inwikkelen en erbij zitten e.d.

Zou een opvang dat echt niet doen? Ik weet niet, maar als ik op een hondje zou doggysitten en die zou aan het trillen zijn, dan krijgt die een oliebol van fleece en wol over zich heen. :')

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-20 16:20

Gini schreef:
Elin_ schreef:

Zou een opvang dat echt niet doen? Ik weet niet, maar als ik op een hondje zou doggysitten en die zou aan het trillen zijn, dan krijgt die een oliebol van fleece en wol over zich heen. :')

Hij krijgt zijn truitje mee.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-20 16:21

Afbeelding
Daar is ie dan. Inclusief pompons
De Rudi het rendier coltrui :+
Jasje is helaas te groot.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 16:29

Staat m goed! :D