Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Cathalijne schreef:Ik heb het een in eind november/begin december (wanner was het koud vorig jaar) gehad met de hond, die ging toen precies door d'r verharing). 't is een Duitse herder met langhaar, dus in principe zou dit type hond het niet snel koud hebben. Stond te trillen op de pootjes buiten en binnen ook ontzettend koude poten/oren/neus, dus die heeft toen vaak onder een dekentje geslapen. Buiten ging het zolang ze in beweging bleef, zodra ze stilstond kreeg ze het koud. Kan me wel voorstellen dat scheren met het net dalen van de temperatuur wel een behoorlijk effect kan hebben op het al dan wel niet koud hebben. Wat zijn de weersvooruitzichten voor volgende week, ik had het idee dat de temperatuur weer wat gaat oplopen. Verder hoe ziet de opvang eruit? Ik heb een tijd in een hondenpension gewerkt, en daar was het altijd kamertemperatuur in de kennel. Bij de kleine hondjes gooiden we wel eens een extra deken erin als het koud was. De meeste hondjes zaten met 2 of 3 in de kennel, dus de kleintjes lagen dan ook vaak wel bij elkaar in de buurt, soms met 3/4 in 1 mandje, en hadden het zo echt wel warm zat. Bij heel nat en koud weer gingen de kleine hondjes vaak ook minder lang naar buiten. Dus overleg even met de opvang wat zij kunnen bieden. Als ze alleen zit kan ze het truitje wellicht aanhouden, en dat in combi met een mandje en wat extra dekens zou toch goed moeten komen.
tones schreef:Deed mijn Boomertje ook altijd na t trimmen.
Ik schoor haar zelf, het trillen duurde meestal een week of 2.
XxLiEsJuHhxX schreef:Doet mijn hondje ook wel na het trimmen als ik haar erg kort maak. Gewoon een weekje of 2 een truitje aan en het is weer goed
GDG schreef:Ik zou vandaag nog een goed passend waterdicht jasje bestellen, die kan hij dan mooi aan op de opvang.
Simbaa schreef:Sorry maar dit is toch logisch?![]()
Je hond heeft haar om zich warm te houden. Dat haal je er midden in de winter af en dan gaat ie trillen. Rara wat zou het zijn?
gillian schreef:Mijn ervaring als trimster is dat een hond die heel kort is geschoren, daar echt wel op kan reageren. Sommigen reageren heel bang, sommugen lopen te rillen.
Zeker een vervilte hond die ineens zijn viltlaag kwijt is, kan erg heftig reageren.
Of ie ziek is, kan ik natuurlijk niet zeggen. Maar als de hond net terug is van de trimsalon en reageert zo, dan zou het idd kunnen dat ie het raar vind zonder vacht. Of koud.
Elin_ schreef:Nu moet ik vanaf volgende week weer aan het werk en zou hij weer naar de opvang gaan, maar daar gaan ze natuurlijk niet zoals ik per hond dieren inwikkelen en erbij zitten e.d.
Gini schreef:Elin_ schreef:Nu moet ik vanaf volgende week weer aan het werk en zou hij weer naar de opvang gaan, maar daar gaan ze natuurlijk niet zoals ik per hond dieren inwikkelen en erbij zitten e.d.
Zou een opvang dat echt niet doen? Ik weet niet, maar als ik op een hondje zou doggysitten en die zou aan het trillen zijn, dan krijgt die een oliebol van fleece en wol over zich heen.