In de hoop dat hier wat kattenbaasjes zijn:
wij hebben sinds begin januari een ongeveer 9 jaar oude kater in huis. Zijn vorige baasje wilde hem kwijt omdat hij de andere kater in huis niet accepteerde (zij hadden hem sinds september). Destijds hebben ze de kat laten checken door de dierenarts maar hem niet laten inenten of chippen. Volgens hen was de kat een zwerfkat voordat zij hen in huis namen. We weten dus helaas niet zo veel over zijn achtergrond.
Freek is een hele lieve aanhankelijke kater en we zijn dan ook erg blij met hem. Ik twijfel soms wel of hij gezond is: zo zie je altijd zijn derde ooglid en staat zijn vacht een beetje overeind. Daarom heb ik besloten om a.s. vrijdag naar de dierenarts te gaan voor een algehele check-up, chippen en mogelijk inentingen. Alleen.. Freek heeft een ontiegelijke hekel aan elke vorm van reismandjes

Het liefst zou ik hem zo stressvrij mogelijk meenemen naar de dierenarts, daarom heb ik een nieuw vervoersmandje gekocht met een deksel i.p.v. een deurtje. Maar ook hier wil hij niks van weten. Ook niet met zijn eigen mandje er in.
Zijn er hier kattenbaasjes die dit herkennen en wellicht tips hebben? Hoe pakken jullie dit aan? Ik heb ook al gedacht aan een kattentuigje o.i.d.
Ps. Onze vorige kat hadden we van kitten af aan en deze sliep ook in het reismandje. Hier hebben we dus nooit problemen mee gehad.