Hoe gaat het na de operatie met uitlaten? Kan de hond wel gewoon lopen met hechtingen op die plek? De hond snapt uiteraard niet dat hij rustig aan moet doen, dus ben zo bang dat de wond dan kapot gaat.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marinke182 schreef:[ [url=m/NumVjv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik kom zojuist deze tegen op Facebook via een stichting in Spanje. Klinkt perfect.
(Ik zag dat je pas over een aantal maanden wil beginnen aan het actief zoeken, maar ik wil op deze manier even laten zien dat er een herplaatser/buitenlander ook zeer geschikt kan zijn als gezinshond. Ze zijn
echt niet allemaal gevaarlijk of angstig.)
Veel succes met de zoektocht en geniet van de voorpret! Top dat je je van te voren goed inleest!
Marrit89 schreef:Onze hond is oktober 2019 geopereerd aan een vetbult op de knie. Een rotplek, maar het herstel is heel voorspoedig gegaan! De eerste dagen was de hond nog wat suf, dus uitlaten hebben we in de tuin gedaan. Daarna kijken wat de hond zelf aan kan. In huis een rubberen band om de nek zodat ze de hechtingen er niet uit kon halen. Al met al was het na 2 weken wel weer klaar.
robert45 schreef:marinke182 schreef:[ [url=m/NumVjv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik kom zojuist deze tegen op Facebook via een stichting in Spanje. Klinkt perfect.
(Ik zag dat je pas over een aantal maanden wil beginnen aan het actief zoeken, maar ik wil op deze manier even laten zien dat er een herplaatser/buitenlander ook zeer geschikt kan zijn als gezinshond. Ze zijn
Veel succes met de zoektocht en geniet van de voorpret! Top dat je je van te voren goed inleest!
Ts wil graag haar oude hond laten herstellen, niet inruilen voor een nieuwe.
zorro schreef:Verkeerde topic denk ik
Edit: nu klikte ik zelf te snel op versturen.. alsnog mijn bericht:
Kennis van mij heeft bij haar hond ook een vetbult weg laten halen. Operatie ging heel voorspoedig, alleen door het bewegen na die tijd waren er wat problemen met de hechtingen. Dat ging trekken en daardoor werd de wond er niet mooier op.
Uiteindelijk besloten om de hechtingen toch wat eerder te verwijderen en toen genas de wond snel en verrassend netjes.
Vooral goed in de gaten houden en bij twijfel met de dierenarts overleggen. Heel veel succes, ik hoop dat alles voorspoedig gaat!
marinke182 schreef:[ [url=m/NumVjv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Shavis91 schreef:Ik zeg het van tevoren alvast, dit gaat vast niet aardig (diervriendelijk) klinken, maar wees zuinig met pijnstilling, op het moment dat ze pijn hebben doen ze vaker wat rustiger aan. We willen natuurlijk het liefste dat ze geen pijn hebben, maar op het moment dat ze niet voelen dat ze pijn hebben op de operatieplek gaan ze vaak normaal gedrag (zeg maar zonder ok wond) vertonen en dat is net ff niet handig.
Niet laten gillen van de pijn, maar net een beetje laten voelen dat hij rustig aan moet doen, als dat logisch klinkt.
Na 7 dagen is de wond vaak genoeg geheeld om weer wat meer te gaan doen, vraag sowieso aan de dierenarts of ze ruim willen hechten, zodat de poot ruim kan bewegen, maar dat zal de dierenarts sowieso wel doen.
Mossel schreef:Shavis91 schreef:Ik zeg het van tevoren alvast, dit gaat vast niet aardig (diervriendelijk) klinken, maar wees zuinig met pijnstilling, op het moment dat ze pijn hebben doen ze vaker wat rustiger aan. We willen natuurlijk het liefste dat ze geen pijn hebben, maar op het moment dat ze niet voelen dat ze pijn hebben op de operatieplek gaan ze vaak normaal gedrag (zeg maar zonder ok wond) vertonen en dat is net ff niet handig.
Niet laten gillen van de pijn, maar net een beetje laten voelen dat hij rustig aan moet doen, als dat logisch klinkt.
Na 7 dagen is de wond vaak genoeg geheeld om weer wat meer te gaan doen, vraag sowieso aan de dierenarts of ze ruim willen hechten, zodat de poot ruim kan bewegen, maar dat zal de dierenarts sowieso wel doen.
Zo dacht ik ook na de operatie van mijn hond... maar ts luister gewoon naar het advies van de da, want de pijn stilling die mijn hond kreeg waren tevens ontstekingsremmer