Ik overweeg serieus om over langere tijd (half jaar +) een hond aan ons gezin toe te voegen.
Ik heb 2 kinderen van 6&4 jaar en heb ruim ervaring met honden, ben er mee opgegroeid en altijd gehad. Ben me bewust van alles wat er bij komt kijken. Heb zelf altijd een dalmatiër gehad en momenteel hebben mijn ouders een pointermix uit spanje waar ik regelmatig op pas.
Voor vakantie en andere momenten dat er oppas nodig is kunnen mijn ouders inspringen.
Ik werk parttime (15 uur) voor een baas en daarnaast werk ik als zelfstandige in de buitenlucht met de mogelijkheid de hond mee te nemen.
Maar nu de vraag, wij zoeken een gemiddeld actief 'ras', eentje die wel van boswandelingen houdt maar niet iedere dag ontzettend actief bezig gehouden moet worden. Een hond uit het asiel/opvang zou ook welkom zijn. Een middelgroot formaat. En voornamelijk gezond gefokt. Honden met korte neuzen/ ronde hoofdjes/ slechte heupen ed niet. Nu heb ik zelf wel een klein beetje een idee welke richting uit te denken maar ik vroeg mij af of jullie nog tips hebben voor een ras waar wij zelf wellicht nog niet aan gedacht hebben. Of een instantie waar fijne gezonden honden worden opgevangen. Ik houd een aantal organisaties die vanuit Griekenland/Spanje werken in de gaten. Ook Nederlandse asiels maar daar heb ik toe nu toe nog niets gezien wat zou passen.
Alvast hartelijk bedankt