Sinds vorig jaar februari wonen ik en mijn vriend met onze hond Karel in dit huis (daarvoor met zijn drieën in een huurhuis).
Het gaat om een 13 jarige JackRussel. Welke ik al vanaf pup af aan heb.
Mijn vriend werkt kantoor uren en ik werk onregelmatig (voornamelijk) avonddiensten. Dat houdt in dat als ik moet werken om 15 uur vertrek van huis. Mijn vriend komt dan om 17.30 weer thuis. Dus nooit erg lang alleen. Als hij wel een dag alleen komt te zitten dan brengen we hem naar mijn ouders (waar hij ook heeft gewoond/is opgegroeid).
Nooit problemen gehad, tot december...
December begonnen we te merken dat Karel onrustiger was al hij alleen was. Hij plaste dan ook in huis. Omdat hij in het verleden een blaasontsteking heeft gehad, dacht ik daar het eerst aan. Dit laten controleren, daar mankeerde hij niks. Dierenarts vond hem verder er ook gezond uit zien. Hij glanst, eet goed, ontlasting is prima, etc.
Maar de onrust werd groter. Ook 'snachts. Karel slaapt 's nachts gewoon beneden. Daar heeft hij 2 manden en de bank tot zijn beschikking. Met normaal de voorkeur tot de bank

Toppunt was toen wij na een uit etentje thuis kwamen en hem helemaal overstuur aantroffen. Hij hing aan een mouw van een jas te trekken (die aan de kapstok hing). Verder was er nog veel meer kapot gemaakt. Dat wij thuis kwamen kalmeerde hem niet. Hij stond te hijgen, kon niet rustig gaan liggen, leek steeds te schrikken. Dit heeft echt een paar uur geduurd.
We dachten toen, misschien geschrokken van vuurwerk vlakbij o.i.d. Wel gek want hij is niet bang voor vuurwerk. De dagen erna leek hij hier ook niet op te reageren. Omdat hij echt was gaan slopen hebben we een bench in de woonkamer gezet. Daar moest hij dan in als wij weggingen. Ik had 3 weken vakantie en heb in die tijd geoefend, na een lange wandeling daar voor een uurtje ingelegd als wij gewoon thuis zijn, en langzaam uitgebouwd naar in de bench zijn als wij weggaan.
Halverwege januari leek het allemaal voorbij, en was alles weer als normaal. Daarom zijn wij ook laks geworden in het gebruik van de bench. Misschien toch echt vuurwerk o.i.d. geweest dachten we..
Tot eergisteren.. ik kom thuis, weer van alles kapot en hond erg gespannen..
De bench is dus weer terug in gebruik. Maar dit is niet de oplossing want hij ligt ook gespannen in de bench. Ik wil gewoon weer dat de hond kan ontspannen! Wie heeft er een goeie tip?
Heel erg bedankt voor het lezen in ieder geval!