Gezien ik nogal wat nare ervaringen heb met hondenpensions, heb ik ook al in geen JAREN meer een hond naar een pension gebracht.
Mijn vorige herder ging dus overal mee naartoe op vakantie, hij was ook al iets wat ouder dus dat ging goed.
Een jaar voor het overlijden van mijn herder is daar nog een andere hond bijgekomen.
Inmiddels is deze hond nu ruim 2 jaar oud.
Na het overlijden van mijn herder is er een herplaatser bij gekomen, zij is nu ook ruim 2 jaar oud.
Beide zijn erg energiek, logisch gezien hun leeftijd... en op wandelvakanties is dat hartstikke leuk.
Maar we zouden ook graag bijvoorbeeld eens auschwitz willen bezoeken, dat gaat uiteraard niet met de honden.
De ene hond is een tamaskan wolfhond en de ander een kruising ( mechelse herder x duitse herder ).
Ze zijn erg lief, maar wel dus druk...ik wil ALS ik ze naar een pension breng dat ze hun een beetje weten te sturen, dus verstand hebben van gedrag.
Ook wil ik dat ze SAMEN in een verblijf zitten, ik wil geen huiskamer idee want mijn wolfhond is zeer snel overprikkeld, de hele dag of een groot deel van de dag samen met andere honden resulteert bij hem in een overprikkelde hond ( en vergelijk dat maar met een vermoeid kind.... )
ik zou ze in eerste instantie ook op proef daar laten, voor een dag & nacht om te kijken of het uberhaubt een optie is.
Wat geweldig zou zijn, is een camera in het verblijf zodat ik af en toe kan spieken... niet om te controleren of het personeel goed is, maar omdat ik het heel leuk zou vinden om ze zo te zien

Maar, ik heb dus geen idee hoe en waar ik moet zoeken, waar moet ik op letten, wat is belangrijk bij de keuze van een pension etc etc.
Alle tips / adviezen zijn welkom.
Ik woon trouwens in Reusel, onderaan in Noord brabant tegen de belgische grens.
Groetjes