Hondenpension ... hoe, wat & waar?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Hondenpension ... hoe, wat & waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 13:17

Hoi bokkers,

Gezien ik nogal wat nare ervaringen heb met hondenpensions, heb ik ook al in geen JAREN meer een hond naar een pension gebracht.
Mijn vorige herder ging dus overal mee naartoe op vakantie, hij was ook al iets wat ouder dus dat ging goed.

Een jaar voor het overlijden van mijn herder is daar nog een andere hond bijgekomen.
Inmiddels is deze hond nu ruim 2 jaar oud.
Na het overlijden van mijn herder is er een herplaatser bij gekomen, zij is nu ook ruim 2 jaar oud.

Beide zijn erg energiek, logisch gezien hun leeftijd... en op wandelvakanties is dat hartstikke leuk.
Maar we zouden ook graag bijvoorbeeld eens auschwitz willen bezoeken, dat gaat uiteraard niet met de honden.

De ene hond is een tamaskan wolfhond en de ander een kruising ( mechelse herder x duitse herder ).
Ze zijn erg lief, maar wel dus druk...ik wil ALS ik ze naar een pension breng dat ze hun een beetje weten te sturen, dus verstand hebben van gedrag.
Ook wil ik dat ze SAMEN in een verblijf zitten, ik wil geen huiskamer idee want mijn wolfhond is zeer snel overprikkeld, de hele dag of een groot deel van de dag samen met andere honden resulteert bij hem in een overprikkelde hond ( en vergelijk dat maar met een vermoeid kind.... )

ik zou ze in eerste instantie ook op proef daar laten, voor een dag & nacht om te kijken of het uberhaubt een optie is.
Wat geweldig zou zijn, is een camera in het verblijf zodat ik af en toe kan spieken... niet om te controleren of het personeel goed is, maar omdat ik het heel leuk zou vinden om ze zo te zien :j

Maar, ik heb dus geen idee hoe en waar ik moet zoeken, waar moet ik op letten, wat is belangrijk bij de keuze van een pension etc etc.
Alle tips / adviezen zijn welkom.

Ik woon trouwens in Reusel, onderaan in Noord brabant tegen de belgische grens.

Groetjes

LadyUrsy

Re: Hondenpension ... hoe, wat & waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 13:21

Met je wensen pakket (geen rare wensen) zou ik eerder proberen om ze bij een particulier te laten "logeren". Klinkt alsof ieder pension te veel stress gaat geven. Maar ben benieuwd of er goede tips komen, veel succes.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 13:30

Ik denk dat je bij maar heel weinig pensions een camera gaat vinden maar de rest van je eisen zou niet te moeilijk moeten zijn voor je wensen. Het dierenpension in Reusel zelf is ermee gestopt dus dat is erg jammer. Mijn pension zou niks voor jouw honden zijn want dat is huiskameropvang.

Ik hoop dat je iets gaat vinden, succes!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 13:31

Daar zat ik ook een beetje aan te denken, maar ook dat vind ik lastig :')
Opzich zou een pension ( denk ik ) best kunnen, als ze bijvoorbeeld een uurtje naar buiten gaan en dan weer even terug hun verblijf in en dat zo een paar keer per dag.

Voor mijn wolfhond is die rust en regelmaat belangrijk..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 13:39

Wij brachten onze Alaskan Malamute altijd naar http://www.happy-valley-dierenpension.nl/
Eerste toen mijn man in Eindhoven woonde maar ook toen hij naar de zaanstreek verhuisde bleef dit onze go-to.
Eigenaren hebben véél verstand van honden. Geloof dat ze officieel ook hondengeleiders zijn of trainers bij defensie. Super fijn gevoel altijd bij gehad :j
Hond was een geval op zich en daar konden ze echt super goed met hem :)

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 13:41

en iemand bij je thuis laten logeren zodat de honden gewoon thuis kunnen blijven?
(of iemand die bv x-aantal keer per dag langskomt)

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 13:55

Ik hoor goede verhalen over Het mierds hofke in Lage mierde. En vrienden van mij brengen hun hond altijd naar Door dik en dun in Bladel (het Bosch 21) en zijn daar erg tevreden over. Ik heb persoonlijk geen ervaringen met hondenpensions, dus dit is alleen info van horen zeggen.

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 14:36

Keet schreef:
Wij brachten onze Alaskan Malamute altijd naar http://www.happy-valley-dierenpension.nl/
Eerste toen mijn man in Eindhoven woonde maar ook toen hij naar de zaanstreek verhuisde bleef dit onze go-to.
Eigenaren hebben véél verstand van honden. Geloof dat ze officieel ook hondengeleiders zijn of trainers bij defensie. Super fijn gevoel altijd bij gehad :j
Hond was een geval op zich en daar konden ze echt super goed met hem :)

Wilde het net zeggen! Happy valley. De eigenaar heeft inderdaad altijd honden getraind voor beveiligings werk. Hele fijne en eerlijke mensen. Onze corgi gaat er regelmatig heen maar die zit in de huiselijke opvang, dus geen ervaring met het pension zelf. Maar ze hebben een heel groot omheind losloopgebied en zwemvijver. Zitten in liempde dus goed te doen vanuit reusel,wij komen zelf uit Eindhoven. Gewoon een keer gaan kijken zou ik zeggen.

eva1969Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 15:05

Hier al ruim 15 jaar goede ervaringen met De Lindenberg in Etten-Leur. Honden bij elkaar in ruime kennels, buiten het winterseizoen ook met uitloop, en meerdere keren per dag lekker rauzen op de speelweide met zijn tweetjes dan. Veel personeel dus veel aandacht en vooral heel veel ervaring. Het is wel een heel groot pension (ruimte voor zo'n 100 honden) maar daar merk je echt niets van. Je mag daar ook op vaste uren/dagen komen kijken. Ik rij er graag zo'n drie kwartier voor.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 15:07

In Tilburg zit een pension.
Ik ken haar en het is een leuke meid en goed voor de honden!
Doggieland heet haar pension, de moeite waard om eens te gaan kijken!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-20 14:11

Ik ga de namen van de pensions noteren die hier staan en later uitgebreid bekijken :j
Bedankt alvast.

Een oppas hier in huis zien we beiden niet zo zitten :o

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 20:23

Ik zou ook zelf alleen een pension doen waar ze in kennels zitten met een eigen buitengedeelte eraan vast. En dan heb ik nog sociale makkelijke honden, maar ik wil ze niet bij andere honden hebben die ik zelf niet ken;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 20:58

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 21:07

sunshine schreef:
Daar zat ik ook een beetje aan te denken, maar ook dat vind ik lastig :')
Opzich zou een pension ( denk ik ) best kunnen, als ze bijvoorbeeld een uurtje naar buiten gaan en dan weer even terug hun verblijf in en dat zo een paar keer per dag.

Voor mijn wolfhond is die rust en regelmaat belangrijk..

Het hondenpension in Rhenen heeft webcams waar je mee kunt kijken. Maar ik denk dat dat wat ver ver is voor je.