Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kiwiwitje schreef:contact opnemen met Putten, daan kranendonk. Een betere kun je niet hebben en over t algemeen een stuk betaalbaarder.
Wijslander schreef:kiwiwitje schreef:contact opnemen met Putten, daan kranendonk. Een betere kun je niet hebben en over t algemeen een stuk betaalbaarder.
Hier heb ik ook goede ervaringen mee.
Gescheurde kruisband kunnen ze meestal 'zo' constateren. In de meeste gevallen scheuren jonge honden eerst de ene knieband en later de andere, dus daar moet je in je achterhoofd wel op voorbereid zijn.
Er zijn enkele verschillende operatiemethodes, de nieuwste TTA rapid is prijzig (een paar jaar terug 1300 euro), maar kent een relatief korte revalidatietijd, denk aan een aantal weken/paar maanden.
De oudere methode met een kunstbandje is goedkoper (toen 700 euro), maar betekent ook langer revalideren. Onze grote, 10-jarige hond heeft met deze methode uiteindelijk een jaar nodig gehad voor hij 'alles' (boswandeling van een uur ging prima) weer kon.
Revalidatie zelf was heftig, de eerste week hebben we hem echt naar buiten moeten dragen/achterhand optillen met een handdoek en zo meelopen. Daarna een lange tijd heel kleine stukjes en dan een poosje buiten in het gras liggen en weer heel langzaam terug. In huis hadden we een puppykennel van 2x1 meter voor hem. Uiteindelijk is de osteopaat eraan te pas gekomen om hem qua wandelen weer in de benen te krijgen, maar dan heb ik het ook over een hond van 35 kg en 10 jaar oud...
Als ik van tevoren had geweten dat het herstel zo pittig zou worden, had ik zeker voor TTA rapid (of niet meer opereren) gekozen. Hij heeft gelukkig nog wel een paar jaar kunnen genieten van het leven!
capopjekop schreef:Dat valt nog te overzien. We hebben tot nu toe vooral prijzen gezien rond de 1600 euro. Maar we willen ook weer niet bezuinigen op een goede kliniek. Onze hond is 3 en kan hopelijk nog jaren mee.
We gaan die in putten sowieso even bekijken. Meer goede klinieken op dit gebied zijn welkom. We zitten zelf in regio arnhem Nijmegen
marije1109 schreef:Onze hond had dit in oktober, op aanraden van DA Emmeloord (bekend vd paarden) geadviseerd te euthanaseren. Kosten zijn heel hoog en onze hond sprong over hekjes en had iedere dag zijn gekke 15 minuten, dit zou niet meer kunnen.
Dat had betekend veel in de bench en aan de riem, dat wilden wij hem niet aandoen.
[ [url=m/kly6IF.jpg]Afbeelding[/url] ]