Ondersteuning oudere hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ondersteuning oudere hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 13:49

Onze kruising windhond is inmiddels rond de 8 jaar oud en hij begint soms wat stram te worden .
Een paar jaar geleden heeft hij een scheurtje gehad in een pees in zijn schouder en daarvoor krijgt hij dagelijks al msm poeder.

Hij kan nog wel prima opstaan, lekker liggen en rennen als een heuse windhond alleen merken we bijvoorbeeld dagen na pittig rennen dat hij een stuk strammer is en sneller moe.

Nu is er natuurlijk van alles op de markt, aan poeders en speciale producten van Bv recuptex en back on track
Wat gebruiken jullie?,

Oh elk jaar gaat hij naar de osteopaat.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 13:53

zalm olie geven.
zelf goede ervaring mee en ik hoor het ook van anderen dat de oudere honden toch net even wat fitter overkomen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 13:55

Wij zweerden bij glucobest voor de golden retriever van mijn man. Die begon op zijn 11de ook wat stijver te bewegen. Ik geloof dat we hem 2 keer per dag glucobest bij de brokken gaven en die reageerde daar heel goed op.

Hier was hij al 13 en hij is uiteindelijk net geen 14 geworden.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 13:57

Ik zag dit steeds op facebook voorbij komen, Synopet. https://www.synopet.nl/honden/
Het heeft even geduurd voor ik over stag ben gegaan, maar het heeft mijn hond enorm geholpen. Ik heb een kuur gegeven en ze loopt weer een stuk soepeler. Echt zichtbaar resultaat. Na de kuur zijn we gestopt en het resultaat is gebleven. Als ze weer strammer wordt zet ik het opnieuw in.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 14:00

Glucosamine met chrodoitine deed het prima bij mijn oudje.
Ik haalde het gewoon bij het kruidvat.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 14:02

Jessix schreef:
Ik zag dit steeds op facebook voorbij komen, Synopet. https://www.synopet.nl/honden/
Het heeft even geduurd voor ik over stag ben gegaan, maar het heeft mijn hond enorm geholpen. Ik heb een kuur gegeven en ze loopt weer een stuk soepeler. Echt zichtbaar resultaat. Na de kuur zijn we gestopt en het resultaat is gebleven. Als ze weer strammer wordt zet ik het opnieuw in.

Ik kon dit bericht hierboven geschreven hebben.

MiekeFS

Re: Ondersteuning oudere hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 14:49

Maak voor mijn groenendaeler van 12,5 jaar Golden Pasta. Daarvan krijgt ze elke dag 2 x een halve thee lepel onder haar voer met een klein beetje olijfolie. Zou je ook zalmolie voor kunnen gebruiken. Hier doet ze het goed op. Was ook vooral erg stram als ze na het wandelen had gelegen en dan opstond.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 14:55

Glucosamine van de groene os bijvoorbeeld. :)
Wij hebben van de groene os ''pees compositum'' gebruikt bij een peesblessure van een pup. En dat heeft echt heel goed gewerkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 10:49

Jessix schreef:

Kuur van 25 dagen?

Overigens staat hij niet stram op van de bank/ zijn kussen.
Het is bij hem met name na pittig rennen dat hij wat strammer is, soms enkele dagen wel

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 11:01

Onze hond had erg veel baat bij flexadin, liep veel beter! Effect ook duidelijk als we daar even mee stopten, gelijk slechter lopen.. Daarnaast zijn we later gestart met aquatrainen, had qua spierbehoud echt wel effect

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 11:05

Rakkie123 schreef:

Dit.

En als tip; Voor je een duur suplement aanschaft even zelf onderzoek doen wat er nu daadwerkelijk in zit en of je dat niet goedkoper kunt krijgen middels bijv. de humane apotheek. Er is echt een hype gaande qua suplementen en het is zonde om teveel te betalen of voor gebakken lucht te betalen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 12:14

Anoniem schreef:
Jessix schreef:

Kuur van 25 dagen?

Overigens staat hij niet stram op van de bank/ zijn kussen.
Het is bij hem met name na pittig rennen dat hij wat strammer is, soms enkele dagen wel

Mijn hond heeft artrose in d’r elleboog. Ik heb vanwege haar gewicht twee flessen moeten kopen want 1 was niet genoeg voor 25 dagen. Ik heb beide opgemaakt dus ben daardoor wat langer doorgegaan. Maar als ik geen fles bij had hoeven kopen was ik inderdaad na 25 dagen gestopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 13:56

Ik denk dat ik ga kijken of er iets is dat ik Bv na wat zwaardere dagen kan geven..

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 14:03

Ik gebruik supplementen van Miamici (http://www.miamici.com)
Mijn honden krijgen een aantal verschillende supplementen om hun bewegingsapparaat te ondersteunen.
De eigenaresse is heel kundig en geeft een persoonlijk advies, voor wat het beste voor jouw hond is.

Daarnaast gaan ze nog elke 3/4 maanden naar de osteopaat.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 14:35

Onze cavalier van 13 heeft veel baat bij de producten van back on track. Verder glucosamine en msm bijgeven. En goed seniorenvoer kopen.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 15:45

Onze 3 oudjes krijgen glucopro van pharmahorse, de kleine is afgelopen jaar geopereerd en het vermoeden is dat dankzij de glucopro de botten weer heel snel (voor zijn leeftijd) aan elkaar gegroeid waren.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:28

Rakkie123 schreef:

Dit inderdaad. Mijn oudje deed het hier zeer goed op, was minder stijf, veel soepeler en daardoor ook levenslustiger.
Ik gaf het alleen niet in pilvorm, maar in poedervorm over het eten. Dat werkte prima.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 13:44

Mijn poedel van 8jaar krijgt

- Groenlipmossel
- Chrondoline Senior

Koop het bij https://miamici.com/

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 13:59

Vleddertje1 schreef:
Onze hond had erg veel baat bij flexadin, liep veel beter! Effect ook duidelijk als we daar even mee stopten, gelijk slechter lopen.. Daarnaast zijn we later gestart met aquatrainen, had qua spierbehoud echt wel effect

Ons oudje van bijna 14 jaar krijgt dit ook. Flexadin Advance op advies van de da.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 14:11

Geef mijn oude hond speciaal senioren voer. Waar de voedingsstoffen inzitten die hij voor zijn leeftijd nodig heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 19:52

Hij krijgt vlees, en wat brok: maar omdat hij op een aantal zaken wat gevoelig reageert krijgt hij sensitive met lam en rijst.
Daar wil ik niet heel veel concessies in doen.
Kan de ingrediënten die in senior brok zitten ook prima los geven.

Overigens loopt hij deze week weer als een kievit, ook na het rennen.
Kan ook nog wat anders zijn geweest dus.
( was ook een dag aan t overgeven vorige week.)

netjuh6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 22:27

Afbeelding

Onze krijgt hier elke dag een halve van, eerste pot moet je een hele geven doet het hier super goed op! We hebben zelfs kunnen stoppen met afroste medicatie.

Gitta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 22:25

Hoeveel beweging krijgt jullie windhond? En draagt hij buiten een jas/trui als extra laag over de spieren?

Lisamartine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 22:57

Flexadin advanced is in mijn ogen echt het beste wat er op de markt is hiervoor. Zit collageen type 2 in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 22:58

Gitta_ schreef:
Hoeveel beweging krijgt jullie windhond? En draagt hij buiten een jas/trui als extra laag over de spieren?

Dat wisselt. Kan ik zo niet zeggen.
Hij komt er elke dag 4 keer uit.
Ene keer langer dan de andere keer, als het regent bijvoorbeeld heeft ie echt geen barst zin.

Het is een kruising met wat meer vet en haar dan de echte galgos.
Maar bij regenachtig winderig of kouder weer draagt hij een jas of fleece.