Wij hebben na lang nadenken en zoeken een kitten aangeschaft, een super vrolijk actief lief poesje.
We hadden al een Shiba Inu hondje van 4 jaar oud. Van zichzelf heel rustig en niet snel onder de indruk.
Uiteraard heb ik uitgebreid research gedaan naar hoe we de twee het beste aan elkaar kunnen introduceren en laten wennen, toch wilde ik graag nog wat advies vragen.
Gisteren avond hebben we de kitten opgehaald in een dekentje van ons hondje, zodat ze hem alvast kon ruiken. Bij thuiskomst hebben we dit kleedje weer bij de hond gelegd, zodat hij haar kon ruiken. Hier reageerde hij druk snuffelend, maar relaxed op.
Daarna hebben we ze (met de deur dicht) beiden aan een kant van de deur elkaar laten horen en ruiken. Dit ging ook rustig en oké, dus toen hebben we ze aan elkaar laten zien. Helaas reageerde de hond toen met erg veel blaf/gepiep. Hij is duidelijk bang voor de kitten, maar wil er tegelijkertijd ook naartoe.
We zijn dus weer meteen terug gegaan naar alleen af en toe elkaar onder de deur door ruiken en horen. Waarschijnlijk was de stap te groot voor de hond.
Nu had ik zelf het idee om gaas te halen en dit te gebruiken als afscheiding in de kamer of kamer naar de hal toe. Dan kunnen we beiden weglopen, kijken, maar niet aanraken.
Maar ik heb ook veel gelezen over de kat in een bench op tafel zetten en zo laten wennen. Alleen dan kan de kat dus niet weg..
We zouden heel heel graag advies willen, dus we horen het graag!
Hier zijn nog foto's van de twee schatjes: