Onze Toller pup van 7 maanden eet slecht. We voeren Sams Field puppy brokken. Ze mag hiervan 300 gram per dag. Als ze dag 1 alles op eet, eet ze op dag 2-5 (ongeveer, nog niet precieze dagen bijgehouden) met veel geluk 150 gram. Ik roer er dan ook Sams Field nat voer door (zalm). Dit vind ze heel lekker, maar ze eet het dus niet per se daardoor op.
Met 6 maanden zijn we bij de dierenarts geweest voor de controle: ze woog toen 10 kg. Afgelopen week zijn we opnieuw bij de dierenarts geweest omdat ze vaak last heeft van bloedend tandvlees. Ze woog toen 11,3 kg. Ze is dus in (ongeveer) een maand 1,3 kg aangekomen. De dierenarts vond dit wat weinig en we moeten dit in de gaten houden, maar er is ook geen probleem met de tanden geconstateerd.
Wat is concreet de vraag? Dat zijn de volgende;
1. Wat kan ik doen om de hond beter te laten eten? Ik overweeg over te stappen op de Sams Field Zalm brokken. Deze zijn echter voor volwassen honden... kan dit gewoon?
2. Heeft iemand ervaring met bloedend tandvlees bij honden? Het gebeurt vooral als ze bijvoorbeeld op een tennisbal of zo’n (vreeeeeeselijke!

Beestje is verder vrolijk, speels, actief en een heerlijk ding!

Bedankt voor het meedenken alvast!