Hoe houd je buurkatten uit je tuin?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cinnepin

Hoe houd je buurkatten uit je tuin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-19 20:22

Onze tuin ligt vol kattenstront ( ook niet begraven drollen ) terwijl wij zelf geen katten hebben. Ik vind dit ontzettend smerig. Ik zie van alles op google staan, maar hebben jullie nog simpele tips?
Soms denk ik dat ze expres bij mij komen, omdat ik een hekel heb aan katten :+

Janine1990

Re: Hoe houd je buurkatten uit je tuin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 20:23

Je tuin afschermen... :)*

Ook als je wel katten hebt komen de buurkatten gewoon langs... Een buurkat van mij valt mij kat zelfs aan achter het raam :')

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-19 20:25

we hebben schuttingen, hoe kan je ze nog meer afschermen dan?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 20:26

Weet je van wie de katten zijn? Het lijkt me eigenlijk de verantwoordelijkheid van de eigenaren dat een ander er geen last van heeft.
Jij kunt er niets aan doen. Helaas.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 20:27

iets boven de schutting om ze weg te houden :j
gaas, speciale rollers .stroomdraadje etc...

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 20:28

Schrikdraadje spannen boven de schutting, zodat ze niet over schutting kunnen klimmen?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 20:29

Er zijn van die sproeisystemen die afgaan zodra een kat in de sensor loopt.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 20:30

Lijkt me van de zotte dat mensen vanwege katten van de buren dingen moeten aanpassen.

Koffiedik op het zand leggen schijnt te werken. Is het door de hele tuin door of alleen een plekje?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 20:30

Cinnepin schreef:
we hebben schuttingen, hoe kan je ze nog meer afschermen dan?

Schrikdraad erboven en aan de onderkant gaat wat je een klein stukje de grond in legt...

Een hond nemen werkt vaak ook :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 20:32

J0anieke schreef:
Lijkt me van de zotte dat mensen vanwege katten van de buren dingen moeten aanpassen.

Koffiedik op het zand leggen schijnt te werken. Is het door de hele tuin door of alleen een plekje?

Als hier in de buurt één persoon een hekel had aan de buurtkatten, dan zou diegene best in een soort van lastig parket zitten...

Kijk, ik ben echt geen fan van de buurtkat die mijn kat aanvalt... Maar om daar nu moeilijk over te gaan doen terwijl ik zelf een kat heb... Nee, dat is het me niet waard... Doe die van mezelf wel op assertiviteitstraining ofzo...

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-19 20:34

We hebben 2 honden...in de zomer komen die altijd in de tuin, maar niet dag en nacht... Nu komen ze zelden in de tuin.
En helaas is het door de hele tuin....
We willen sowieso al planten erbij planten waar katten niet van houden...em koffiedik zat ik ookal aan te denken inderdaad

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 20:38

Ik heb het ook, ik ben begonnen met kijken hoe ze de tuin in komen en hoe ik dat moeilijker kon maken voor ze. Ze sprongen eerst via de schutting bovenop mijn kliko's, en vanaf de kliko's naar de grond. Ik heb domweg mijn kliko's verplaatst :) de enige kat die nu nog hier komt is die van de buren, dat komt ook omdat er een gat zit in onze schutting waar die doorheen past. Ik heb het nog niet besproken met de buren, maar ik wil daar denk ik hulst (stekelige plant) gaan planten.
Wegjagen met water of geluid zie ik zelf niet zitten, ik heb zelf ook huisdieren (oke nu nog even niet, maar in januari ga ik ze ophalen) en ook veel leuke wilde diertjes in mijn tuin die ik niet wil pesten met zoiets.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-19 20:41

Ja hier ook vogeltjes, maar die worden dan wel weggepest of gegrepen door die moordenaars :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 20:44

Niet in gegraven "kattenstront" kan ook van een steenmarter zijn. Wij hadden plots ook soort van kattenstront op struikjes liggen. Dacht ook dat het een kat was, was een steenmarter.

Hoe weg houden, niet. Ze komen je tuin toch wel in. Zowel katten als steenmarters.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-19 20:47

Steenmarters in een woonwijk? Of leven die in het bos? Daar zit ik heel vlakbij

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 20:57

Janine1990 schreef:
J0anieke schreef:

Als hier in de buurt één persoon een hekel had aan de buurtkatten, dan zou diegene best in een soort van lastig parket zitten...

Kijk, ik ben echt geen fan van de buurtkat die mijn kat aanvalt... Maar om daar nu moeilijk over te gaan doen terwijl ik zelf een kat heb... Nee, dat is het me niet waard... Doe die van mezelf wel op assertiviteitstraining ofzo...

Je hoort JOUW kat gewoon op eigen terrein te houden.

Mijn moeder heeft in het verleden alles uit de kast gehaald om de katen van de buren te weren; satestokjes, koffiedik, planten waar ze niet van houden, ander tuinmateriaal dan aarde. Maar het interesseerde de kat helemaal niks en bleef gewoon komen en schijten in onze tuin.

Ik zou het dus agressiever aanpakken, tuinslang erop (hielp trouwens bij het kattenprobleem van mijn broer niet) of je honden erop sturen als je hem in de tuin ziet.

Weet je van wie die kat is?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 20:58

Cinnepin schreef:

Steenmarters vind je zeker in een woonwijk! In mijn omgeving echt heel erg veel...
Maar waarschijnlijk had je het dan wel geweten omdat mensen in je buurt autopech kregen. Ik ken wijken waar iedereen massaal z'n auto op gaas parkeert...
Maar een kennis van mijn ouders had het halve dak van een nieuwbouwwoning (minder dan 15 jaar oud, misschien zelfs nog geen 10 jaar oud) kapot (isolatie vernield) door een steenmarter. Hoppaaa 20k schade :+

Steenmarter hebben doorgaans wel een wat dunnere keutel dan katten. En ik ken meerdere katten die hun behoefte niet begraven. Gelukkig mijn buurtkatten niet :Y)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 20:59

Onali schreef:
Je hoort JOUW kat gewoon op eigen terrein te houden.

Mijn moeder heeft in het verleden alles uit de kast gehaald om de katen van de buren te weren; satestokjes, koffiedik, planten waar ze niet van houden, ander tuinmateriaal dan aarde. Maar het interesseerde de kat helemaal niks en bleef gewoon komen en schijten in onze tuin.

Ik zou het dus agressiever aanpakken, tuinslang erop (hielp trouwens bij het kattenprobleem van mijn broer niet) of je honden erop sturen als je hem in de tuin ziet.

Weet je van wie die kat is?

Als dat gebruikelijk was in mijn buurt, zou ik dat ook regelen.
Maar dat is hier niet aan de orde en ik stoor me er niet aan, dus sorry... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 21:03

Cinnepin schreef:

Steenmarters leven overal. Dus ja ook in woonwijken.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-19 21:04

Het was een lange dunne keutel...en we hebben steeds en vaak verschillende katten in de tuin, als ik de deur open vliegen ze wel weg, dus als ik het zie doe ik dat.
En omdat het veel katten zijn weet ik helaas niet van wie ze zijn..
Laatst bijgewerkt door Cinnepin op 25-12-19 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 21:04

Je kan ook een vang kooi neerzetten. Dan kan je meteen zien of geen steenmatter is en of die wel een halsband heeft met de gegevens van de eigenaar.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-19 21:05

Ik zie geregeld katten in de tuin, dus dat er katten zitten weet ik, maar over steenmatters heb ik nog niks gehoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 21:05

Janine1990 schreef:
Cinnepin schreef:

Steenmarters vind je zeker in een woonwijk! In mijn omgeving echt heel erg veel...
Maar waarschijnlijk had je het dan wel geweten omdat mensen in je buurt autopech kregen. Ik ken wijken waar iedereen massaal z'n auto op gaas parkeert...
Maar een kennis van mijn ouders had het halve dak van een nieuwbouwwoning (minder dan 15 jaar oud, misschien zelfs nog geen 10 jaar oud) kapot (isolatie vernield) door een steenmarter. Hoppaaa 20k schade :+

Steenmarter hebben doorgaans wel een wat dunnere keutel dan katten. En ik ken meerdere katten die hun behoefte niet begraven. Gelukkig mijn buurtkatten niet :Y)

Wij hebben een steenmarter op het erf. En mijn auto staat altijd buiten. Maar doet et nog steeds prima. Dus dat zegt niets.

Je ziet ze helaas ook bijna niet. Heb er in het donker eentje uit een boom zien sprinten. Puur geluk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 21:11

Marije_1997 schreef:
Wij hebben een steenmarter op het erf. En mijn auto staat altijd buiten. Maar doet et nog steeds prima. Dus dat zegt niets.

Je ziet ze helaas ook bijna niet. Heb er in het donker eentje uit een boom zien sprinten. Puur geluk.

Ze hebben ook voorkeur voor Aziatische materialen... Dit is geen grapje... Europees spul wordt iets anders vervaardigd.

Stalgenootje had een Skoda Octavia, ja das Duits, maar VW probeert hier goedkoper mee om te springen wat materialen betreft. Dit hoor je bijvoorbeeld in het dichtslaan van de deur...
Anyhow, ze hadden een kabel in de auto zitten die van Japanse makelij was... Dit was de standaard Skoda kabel en gemaakt met visolie ofzo. Daar komen steenmarters dus op af.
Ik weet dat dit het geval was, omdat ze hiermee naar de dealer gingen en de leasemaatschappij er geen VW kabel in wilde zetten ook niet toen het voor de tweede keer raak was, terwijl de dealer aangaf dat dit wel de oplossing was i.v.m. vervaardiging met visolie.

Dus dikke kans als je een gewoon Europees merk hebt of geen B-model van een merk, dat je er zelf nooit last van hebt. In de buurt van mijn stalgenootje was het bij meerdere mensen raak, maar hun tweede auto was nooit de pineut... Dat was destijds een standaard Peugeotje.

Edit; Mijn auto staat ook altijd buiten, toen ik nog bij mijn ouders woonde en nu nog... Ook nooit een probleem gehad omdat het originele onderdelen heeft. Eerder een Peugeot en nu een Opel...
Terwijl ze zeker bij mijn ouders in de buurt rondhangen. Dat weet ik omdat ik er eens eentje heb gezien 's nachts.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 21:15

Ik heb takken van een bramenstruik tussen mijn planten liggen, sindsdien schijten er geen katten meer in de tuin.