Soms denk ik dat ze expres bij mij komen, omdat ik een hekel heb aan katten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
J0anieke schreef:Lijkt me van de zotte dat mensen vanwege katten van de buren dingen moeten aanpassen.
Koffiedik op het zand leggen schijnt te werken. Is het door de hele tuin door of alleen een plekje?
Janine1990 schreef:J0anieke schreef:Lijkt me van de zotte dat mensen vanwege katten van de buren dingen moeten aanpassen.
Koffiedik op het zand leggen schijnt te werken. Is het door de hele tuin door of alleen een plekje?
Als hier in de buurt één persoon een hekel had aan de buurtkatten, dan zou diegene best in een soort van lastig parket zitten...
Kijk, ik ben echt geen fan van de buurtkat die mijn kat aanvalt... Maar om daar nu moeilijk over te gaan doen terwijl ik zelf een kat heb... Nee, dat is het me niet waard... Doe die van mezelf wel op assertiviteitstraining ofzo...
Cinnepin schreef:Steenmarters in een woonwijk? Of leven die in het bos? Daar zit ik heel vlakbij
Onali schreef:Je hoort JOUW kat gewoon op eigen terrein te houden.
Mijn moeder heeft in het verleden alles uit de kast gehaald om de katen van de buren te weren; satestokjes, koffiedik, planten waar ze niet van houden, ander tuinmateriaal dan aarde. Maar het interesseerde de kat helemaal niks en bleef gewoon komen en schijten in onze tuin.
Ik zou het dus agressiever aanpakken, tuinslang erop (hielp trouwens bij het kattenprobleem van mijn broer niet) of je honden erop sturen als je hem in de tuin ziet.
Weet je van wie die kat is?
Janine1990 schreef:Cinnepin schreef:Steenmarters in een woonwijk? Of leven die in het bos? Daar zit ik heel vlakbij
Steenmarters vind je zeker in een woonwijk! In mijn omgeving echt heel erg veel...
Maar waarschijnlijk had je het dan wel geweten omdat mensen in je buurt autopech kregen. Ik ken wijken waar iedereen massaal z'n auto op gaas parkeert...
Maar een kennis van mijn ouders had het halve dak van een nieuwbouwwoning (minder dan 15 jaar oud, misschien zelfs nog geen 10 jaar oud) kapot (isolatie vernield) door een steenmarter. Hoppaaa 20k schade![]()
Steenmarter hebben doorgaans wel een wat dunnere keutel dan katten. En ik ken meerdere katten die hun behoefte niet begraven. Gelukkig mijn buurtkatten niet
Marije_1997 schreef:Wij hebben een steenmarter op het erf. En mijn auto staat altijd buiten. Maar doet et nog steeds prima. Dus dat zegt niets.
Je ziet ze helaas ook bijna niet. Heb er in het donker eentje uit een boom zien sprinten. Puur geluk.