Ik bedacht me dat het wel heel lang geleden is dat ik hier iets heb geplaatst over de cavia's, dus laten we dat maar eens doen voor het jaar weer voorbij is

Deze week is het driedubbel feest voor de cavia's; vrijdag koos Marley haar nieuwe vriendje uit, zaterdag werden de 'baby's' al 1 jaar oud en natuurlijk eten ze ook lekker extra met kerst

Over de cavia's: Marley (5), Zippy (4), Izzy (2), Wolleke (1), Wolleke's baby's Wikkie, Bobby, Alfie en Rosie (1) en Kareltje (6 maanden). Ze zijn hier te volgen.
Even een korte update voor de Bokkers die ze nog kennen:
Helaas zijn dit jaar 4 cavia's van onze eigen caviafamilie overleden

Drie weken geleden zijn Zippy & Izzy geopereerd aan melkkliertumoren, dat ging gelukkig heel goed! Ik vond het vooraf best wel eng omdat het toch flinke plekken waren zo onder de buik, maar ze wekten niet de indruk dat ze er iets van voelden. Het beviel vooral goed om in de woonkamer verwend te worden

Marley en Nibbit zaten al sinds de zomer samen apart omdat de groep wat te heftig voor ze was en Nibbit's kooi heel schoon moest blijven omdat ze gevoelige pootjes had. Helaas kreeg ik Marley na Nibbit's overlijden niet meer aan de rest gekoppeld. Dat vond ik uiteraard wel een goede rede om een cavia bij te kopen, dat werd dus Kareltje

Dan nu het belangrijkste, de foto's!
01. Kareltje

02. De eerste verjaardag moest natuurlijk gevierd worden met eten. Veel eten!

03. Samen met moeder Wolleke. Wolleke heeft besloten dat ze ook een driekleur wil zijn. Vraag me niet hoe het kan, maar ze heeft een tekening die voorheen vrijwel wit was en nu steeds donkerder wordt

04. Rosie

05. Wikkie

06. Bobby

07. Alfie

En dan door naar kerst

08. Wikkie & Zippy

09. Kareltjes eerste themafoto met zijn grote dame

10. Izzy

11. Rosie

12. Bobby

13. Zippy

14. Alvast netjes voor het kerstdiner