Zo'n 2 jaar geleden hebben we twee katten opgehaald, destijds 5 maanden oud. Het zijn broertjes, blauwe rus (geen stamboom o.i.d.).
Sinds het begin is kat1 (even voor het gemak) met flinke tussenpozen niet zindelijk. Zo heeft hij wel eens op het boxkleed geplast (2 jaar geleden, in totaal denk ik iets van 4x). Eens per zoveel maanden gebeurt dit nog steeds, maar dan op andere plekken in huis.
Iedereen kan zich wel voorstellen dat je daar niet blij van wordt.
Inmiddels is er een tweede kindje onderweg en zitten we nog wel even in een verbouwing. Niet fijn voor de katten, heel logisch. Dus een keer één extra ongelukje snap ik heel goed.
Helaas is het niet één keer en niet alleen meer urine

Uitgesloten/uitgezocht:
- dierenarts geeft aan dat het niet medisch is, maar dat kat1 veel gevoeliger is dan kat2
- aantal kattenbakken is in orde
- kattenbakken zijn allemaal schoon
- katten komen binnen en buiten, helaas geen luikje vanwege kunststof, dus als ze miauwen bij de deur doen we de deur open zodat ze naar binnen of buiten kunnen
- kattengrid is in orde, het gaat dus ook soms weken/maanden goed
- netjes ontwormd, ontvlooit etc.
- overal Feliway, helaas geen resultaat. Ik dacht even dat het beter ging, tot ik zijn nieuwe plas plekje ontdekt had..
Ik ben er stiekem wel een beetje zat van. Het is een super lieve kat, ze hebben beide engelengeduld met een peuter van 2, slapen het liefst op je schoot, echt lief. Maar als je de deur open doet, eerst moet kijken of je wel naar binnen kan lopen zonder vieze voeten; niet leuk.
Heeft iemand nog tips of een advies?
Ik overweeg inmiddels iets van asiel/MP, omdat ik helaas geen stressvrije situatie kan creëren in huis. De peuter was er eerder (grapje, die gaat sowieso niet weg) en met een tweede op komst komt er denk ik meer stress. De verbouwing gaat wel over natuurlijk. Toch vind ik het zielig dat hij zoveel stress ervaart, vandaar ook de twijfel.
Ik hoop echt dat iemand een gouden tip heeft of een perfect huisje