Pamuk, onze nieuwe Queen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Pamuk, onze nieuwe Queen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 15:46

Omdat wij geheel dierloos waren na het inslapen van onze 20 jarige Turkse Van WiZwa, ging ik op zoek naar een waardig opvolger.

Dit was WiZwa, zijn lijfje begaf het na 20 jaar |(

Afbeelding

Wij wilden weer een Turkse Van. Dat bleek niet mee te vallen, want er is nog maar 1 persoon in Nederland die dit ras fokt. Gelukkig had zij behalve een paar kittens ook enkele volwassen herplaatsers. Precies waar we naar op zoek waren. Omdat we al jaren een Van hadden gehad, mochten we, indien er een klik was, de kat meteen mee naar huis nemen.

Er waren drie kandidaten waaronder Pamuk. Die rustig op de bank bleef liggen toen wij naast haar gingen zitten .

Afbeelding
Dit was ook precies de poes waar op basis van foto’s onze voorkeur naar uit ging. Zij ging dus mee naar huis.

De middag werd besteed met van onder de kast de situatie in de gaten te houden. Maar tegen de avond kwam mevrouw tevoorschijn.

Dit is Pamuk (Turks voor katoen). Turkse Van, ruim 3 jaar oud.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels loopt ze door het hele huis, ze is dol op propjes papier, topvoetbalster en wij zijn haar personeel :D
Hopelijk wordt zij even oud als haar voorganger, die is 20 geworden!

xRoossie95

Re: Pamuk, onze nieuwe Queen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 15:49

Wat een leukerd, veel plezier met dr!

Nog nooit eerder van het ras gehoord, maar wat een knapperds

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 09:52

Waaaauw, ik was even vanuit je profiel aan het doorklikken toen ik je foto voorbij zag komen in het dissaproving animals topic. Ik dacht er al een Van in te herkennen, maar die zie je inderdaad bijna nergens dus ik werd nieuwschierig :P .
Prachtige kat, als wij ooit plek hebben voor een kat dan wordt het dus een speurtocht :o

Veel plezier met haar, het lijkt ook wel echt een koningin :')

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-20 10:07

Ilse_123 schreef:
Prachtige kat, als wij ooit plek hebben voor een kat dan wordt het dus een speurtocht :o

Als je zover bent, geef dan maar een gil, dan kan ik je aan het adres van een fokker helpen.

De Harige Majesteit is een echte diva, met bijbehorend gedrag, maar 's nachts verandert ze in een monster.
Ik hoorde vannacht een enorme klap, ging kijken, zat Madame bovenop de boekenkast (3,5 hoog) dingen naar beneden te mikken %) :')
Ik heb de zooi maar opgeruimd vanmorgen vroeg, want als mijn echtgenoot dat ziet, zijn de rapen gaar :=

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 10:13

Nog nooit van gehoord zeg! Wat een mooie kat! 20 jaar is een hele tijd he. Ik heb er nu een van 18 die het nog wel volhhoud maar wie weet hoe lang... Veel plezier met deze knappert!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-20 10:15

dank.
Die van 20 leek ook nog helemaal goed, het ging ineens mis en toen was er snel besloten niet meer te gaan dokteren met zo'n oudje. Hij had naar Utrecht gemoeten en allemaal nare onderzoeken ondergaan, zonder zekerheid dat het iets op zou lossen. Hij heeft een mooi leven gehad.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 10:17

Morrie schreef:
Ilse_123 schreef:

Als je zover bent, geef dan maar een gil, dan kan ik je aan het adres van een fokker helpen.

De Harige Majesteit is een echte diva, met bijbehorend gedrag, maar 's nachts verandert ze in een monster.
Ik hoorde vannacht een enorme klap, ging kijken, zat Madame bovenop de boekenkast (3,5 hoog) dingen naar beneden te mikken %) :')
Ik heb de zooi maar opgeruimd vanmorgen vroeg, want als mijn echtgenoot dat ziet, zijn de rapen gaar :=

Ah dat houd ik in gedachte!

Heeft ze elke nacht dit soort acties? :')

20 is een prachtige leeftijd, heel begrijpelijk dat je dan niet nog een hoop gaat laten dokteren.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 10:21

ach een Van <3
Ik heb ze ook gefokt en op het moment nog eentje in huis en mijn ouders hebben nog 2 die van mij komen
Blijft mijn favoriete kattenras :+:

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-20 10:22

Uh ja... overdag slaapt ze (en werk ik) en 's nachts is ze erg actief.
Ze kickt enorm op propjes papier en als ik 's morgens mijn pantoffels aan wil doen, zitten ze vol met propjes papier die ze er 's nachts in stopt :D

Madame weeg ruim 6 kilo en past niet op schoot, ze ligt dan op een voetenbankje voor mijn stoel als ze geaaid wenst te worden :')

Gelukkig is borstelen ook een hobby van haar, ze gaat ervoor zitten op een IKEA krukje (dat ook te klein is voor haar), erg handig met al dat (losse) haar

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-20 10:23

Van schreef:
ach een Van <3
Ik heb ze ook gefokt en op het moment nog eentje in huis en mijn ouders hebben nog 2 die van mij komen

eens een Van, altijd een Van (bij ons althans) :+
Doe es een fotootje van die van jou?

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 10:36

Onze Nilay
Afbeelding

En haar zoon Sziget die bij mijn ouders woont
Afbeelding

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 10:39

Morrie schreef:
Van schreef:
ach een Van <3

eens een Van, altijd een Van (bij ons althans) :+
Doe es een fotootje van die van jou?
We hebben er nou een Egyptische Mau(herplaatser) bij maar dat is toch anders. Ik vind de Vannen leuker maar de Mau is leuker voor mijn zoontje

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-20 11:19

wauw wat een beauty's! <3

Ik vind het geklets van de Van zo leuk, ze heeft overal een mening over en komt ook bij alles "helpen".

Pamuk heeft vorig jaar 1 x een nestje gehad bij de fokker, is toen gesteriliseerd. Er liepen nog wel kittens rond van een nestje van 2019 toen we Pamuk gingen ophalen, was erg verleidelijk om er nog eentje bij te nemen, maar ik ben blij dat ik het bij eentje heb gehouden :+