Zoektocht naar dondersteentjes!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Valanee

Zoektocht naar dondersteentjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-19 09:10

Hoi!

Mijn vriend en ik wonen nu 1,5 jaar samen in een appartement (daarvoor 5 jaar samen op kamers). Beide zijn wij opgegroeid met katten en missen de gezelligheid enorm! Na een behoorlijke tijd smeken, overtuigen en praten is vriendlief ineens akkoord!

Oke oke.. “ineens”, ik heb wellicht wat moeite gedaan O:) zo heb ik met regelmaat kattenvideo’s opgezet, een robotstofzuiger aangeschaft (dit wilde hij héél graag voordat er een kat zou komen) en een gedicht geschreven.
En een lege kattenreismand voor kerst gegeven. Staat immers wel ongezellig in huis, dus die moet maar snel gevuld worden :Y)

Gisteren op werk kwam hij dus ineens met een advertentie van een kitten én dat ik contact op kon nemen om te vragen of we dit weekend langs mochten komen **\O/**

Het betreft een ragdoll kitten (poesje) van 14 weken. Op korte termijn willen we er een tweede kitten bij (britse korthaar). Dan kunnen ze elkaar vermaken en gezelschap houden als wij niet thuis zijn.

Maar nu had ik een paar vragen!
- Waar moet je op letten in het gedrag/karakter als je opzoek bent naar een wat ondernemendere, knuffelige en mensgerichte kat?
- Iemand die ervaring heeft met de ragdoll en britse korthaar kat bij elkaar zetten?
- Alle extra tips die komen kijken bij zowel aanschaffen van een kitten als spullen, zijn allemaal welkom!

In de tussentijd ben ik zoveel mogelijk artikelen, blogs en video’s aan het bekijken. Ik heb al een aardige lijst met spullen en zaken die geregeld moeten worden. Deze kan ik hier uiteraard ook even delen!

Ik ben benieuwd naar de tips en ervaringen :))

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 09:50

Vooral niet te moeilijk doen en ze gewoon bij elkaar zetten.
Ik heb een Ragamuffin (ragdoll achtig) en twee mainecoons. (Oh en een hond).
Eigenlijk heb ik dus 4 honden want zo gedragen ze zich.

Bij 14 weken heb je echt al een grote kitten die ondernemend is en als het goed is niet bang voor mensen. Is het een heel bang dier weet ik niet of ze echt heel mens gericht zal worden.

Ik heb gister mijn 12 weken oude poes opgehaald en die sliep direct op schoot.

Akker belangrijkste bij raskatten: check of ouders getest zijn op erfelijke aandoeningen!!

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 09:57

Wat leuk dat er kittens gaan komen!

Wat tips/dingen waar ik op gelet heb;
- kijk of kittens goed actief zijn, als je een beetje een mensgerichte wil; kijk of ze nieuwsgierig is en naar je toe wil komen. Maar degene die het nog het best weet is de fokker, die kent het karakter het best.

- zeker bij raskatten zou ik er op letten dat ouders getest zijn op ziekten/genetische afwijkingen en kittens een stamboom hebben. Niet dat die stamboom nou zoveel waard is als je niet wil fokken, maar dan weet je wel zeker dat je niet veel te veel betaalt voor een kruising.

- kittens kun je vaak goed bij elkaar zetten, zonder dat het mis gaat. Zeker als je al snel een tweede neemt denk ik dat dat wel goed gaat. Garanties heb je nooit natuurlijk, maar in mijn ervaring gaan kittens samen heel vaak goed.

- qua spullen; neem in eerste instantie vooral hetzelfde als fokker. Dus zelfde kattenbakgrit, zelfde voer. Als ze dan gewend zijn kun je langzaam overstappen, mocht je dat willen.

En tot slot; geniet er van! Kittens in huis is zo leuk <3