Wat ik moet ik doen, kat tijdelijk verhuizen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JHRox

Wat ik moet ik doen, kat tijdelijk verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-19 13:44

Goedemiddag,

Ik heb een 2-jarige blinde kat, we hebben sinds februari. Ze is al veel bij de dierenarts geweest, en is eindelijk na 1 jaar verlost van haar blaasontsteking. Omdat ze zoveel bij de dierenarts is geweest, heeft ze een hekel gekregen aan het vervoersmandje.

Ik woon in Kampen, in een appartementencomplex waar veel bijzondere mensen wonen. Ik vier kerst en oud en nieuw bij mijn ouders in provincie Groningen. Ik heb meerdere keren brand meegemaakt in het gebouw in Kampen, dat ik de kat niet alleen wil achterlaten in deze dagen. De vaste oppas ligt helaas in het ziekenhuis, omdat ik nog niet zolang hier woon, ken ik niet veel mensen om hun te vragen op de poes te passen. Ze is laatst een weekendje in kattenpension geweest en heeft hier alle dagen niet gegeten en niet gedronken, toen we haar kwamen halen ging ze gelijk weer eten, drinken en veel knuffelen. Dus ik breng haar niet graag weer naar een pension. Ik houd niet van vreemde mensen in mijn huis, ik heb online wel gekeken naar kattenoppassers in de buurt, maar niet allemaal spraken mij aan, en degene die mij aanspraken konden niet met de feestdagen helaas.

Nu denk ik er over na om haar mee te nemen naar mijn ouders, ze kent mijn ouders ook en ik verblijf daar natuurlijk ook alle dagen. Echter moet ik tussen kerst en oud en nieuw werken in Kampen. Moet ik de kat dan tussentijds weer meenemen naar Kampen en dan 3 dagen laten voor oud en nieuw weer meeslepen naar het noorden? Of haar daar tussendoor gewoon laten, dat mijn vriend daar ook blijft, maar dan is ze dus 8 dagen op een nieuwe plek.

Ondanks dat de tijdelijke verhuizing natuurlijk stressvol is, probeer ik de stress zo veel mogelijk te beperken, omdat ik bang ben voor dat de blaasontsteking weer aangewakkerd wordt.

Dus wat zeggen jullie, haar 8 dagen laten logeren bij mijn ouders waar mijn vriend en ik samen ook zijn en ik tussendoor weer naar Kampen ga en mijn vriend bij haar blijft?
Of haar tussendoor weer 3 dagen meenemen naar Kampen, om vervolgens weer naar provincie Groningen mee te nemen?

En hebben jullie tips om de tijdelijke verhuizing aangenamer te maken?
Uiteraard nemen we al haar spullen mee, zorg ik voor Feliway in de kamer waar ze verblijft en Feliway Spray in het reismandje.

Anoniem

Re: Wat ik moet ik doen, kat tijdelijk verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 13:47

8 dagen bij je ouders laten. Heen en weer slepen is niet handig. Zowel voor jou als de stress van je kat.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 14:57

Heb zelf ook een blinde kat en als ik die keuze voor mijn kat moest maken had ik haar indd gewoon even bij je ouders gelaten. Zelf heb ik een dekentje in het reismandje liggen waar ze op geslapen heeft en haar geur inzit. Wellicht kun je dat dekentje erna dan ergens leggen waar je denkt dat ze zal gaan slapen. Heeft ze wel iets met haar geur en de geur van jouw huis.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 15:07

Marije_1997 schreef:
8 dagen bij je ouders laten. Heen en weer slepen is niet handig. Zowel voor jou als de stress van je kat.

Dit

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 15:09

Daar laten. Liefst ook bijv alleen in de huiskamer of de slaapkamer zodat ze maar een kleine plek heeft waar ze aan moet wennen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 15:47

Ja ik zou ook die 8 dagen op dezelfde plek houden bij je ouders, op een rustig plekje met weinig obstakels.