welke kattenbak korrel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

welke kattenbak korrel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-19 08:48

Ik heb normaal kattenbak korrels van de Cranebroek, hele fijne lichte korretls met babypoeder geur. Fijne korrels en kosten vallen mee, ik meen rond de 7 a 8 euro als die niet in de reclame is euro per zak.
Laatste keer waren ze op en ik woon er 30/45 min vandaan. Ik heb nu van de aldi een zakje uit noodzaak gekocht omdat ik ze echt op heb maar wat een *** korrels. Veel te grof, ruiken niet lekker en de katten graven er niet graag in. Ik heb een kattenbak met zeeg ( zo handig) dus moet wel fijne korrels hebben om alles erdoorheen te krijgen.

Ik vind het onzin om nu alleen voor korrels zo ver te gaan rijden dus als ik een leuk alternatief vind wat ik evt online kan bestellen ben ik helemaal tevreden. maar welke?

Deze heb ik nu normaal gesproken

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 10-12-19 08:59, in het totaal 2 keer bewerkt

limilou

Re: weke kattenbak korrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 09:00

ik heb die van de coop met lavendelgeur. Die klontert heel fijn en ruikt lekker

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-19 09:02

limilou schreef:
ik heb die van de coop met lavendelgeur. Die klontert heel fijn en ruikt lekker

Coop ligt hier nergens in de buurt, hoor en zie wel vaak reclames maar denk niet dat ze in Limburg vestigingen hebben lavendelgeur lijkt mij wel lekker ruiken
ow verrekt, die is er sinds kort wel, ga ik daar eens kijken

De korrel die ik nu heb is net als paneermeel, hele kleine korrels, die van de aldi bv is heel grof, zulke fijne korrels zoek ik dan ook ivm het zeven.
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 10-12-19 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 09:03

Ik heb korrels van de Lidl. Mooi fijn en klontert samen. Ruikt fris.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 09:04

Ik had altijd de Tigerino Canada - Babypoedergeur. Deze bestelde ik altijd bij de Zooplus. Heb nu inmiddels een Peewee bak met de korrels, ook super fijn! Stinkt niet, gaat lang mee en kan zo door de wc.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 09:20

Laatst bijgewerkt door Saaams op 10-12-19 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 09:20

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-19 09:28

Saaams schreef:
Wij hebben KittySand. Bestellen het via Ranzijn
https://www.ranzijn.nl/kittysand-crystals-7-6-l

Waarom zouden katten er een geurtje aan willen? Die van ons zouden er dan echt niet op gaan. :+

Ik heb een open bak en het ruikt echt wel lekkerder dan bv zo`n hele goedkope klei vulling die muf ruikt als je langsloopt Nu is het geen ontzettend sterke heur maar je ruikt het wel en de katten hebben er geen last van

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:02

harriehoef schreef:
Ik heb korrels van de Lidl. Mooi fijn en klontert samen. Ruikt fris.

Deze hebben wij ook. Is inderdaad een fijne korrel, die gaan wel door je zeef heen. En de prijs is ook goed te doen :-).

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:03

Schep & Schoon 4voudige hygiëne van Albert Heijn eigen merk is goed en goedkoop en wordt veel genoemd in dit soort topics.

Geuren worden goed geneutraliseerd, geen parfum of poeder.

Maar waarom een open kattenbak? Ik kies altijd voor een afgesloten kattenbak. Voor een toilet zit ook een deur. Gelukkig :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 10:05

Gewoon bij zooplus de tigerino
Canada bestellen , in verschillende soorten , met en zonder geurtje en fijn spul. Klontert heel erg goed en thuis geleverd . Je kunt zelfs aangeven of je het op een bepaalde dag wil ontvangen.

DeTjoeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 21:53

Boras schreef:
Schep & Schoon 4voudige hygiëne van Albert Heijn eigen merk is goed en goedkoop knip

Ik begon toen ik katten kreeg met allerlei dure merken, maar ben uiteindelijk toch overgestapt op die van de Albert Heijn. Hele fijne korrel, ruikt gewoon fris, maakt mooie klonten en neutraliseert goed de geurtjes. En nog fijn voor de portemonnee ook :D

Ghostattack

Re: welke kattenbak korrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 21:54

Wij hadden eerst die van de lidl, maar zijn nu overgestapt op de geurvrij van Jumbo! Prima korrels :j

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 21:55

De alexis kattenbakgrind van de Aldi! Fijn spul, baby poeder geurtje en m’n kat is er gek op :j . Die grote klonten uit die zak wilde mijn kat ook niet op :')

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 21:57

ellepel schreef:
https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... 37EALw_wcB

Biokat´s Classic Fresh 3in1 Babypoedergeur

die heb ik wel gehad, is ook met zwistal geur.
beviel hier wel goed.
ik heb nu schep en schoon van de albert heyn

Wij hebben ook de biokats met babypoeder. Fijn in gebruik en ruikt lekker

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 23:40

Hier al jaren de sanicat ultra. Laatst een keer schep en schoon van de AH gebruikt. Heb nog nooit zoveel rotzooi door mn gang gehad

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 23:59

Houtkorrels, fijne geur en erg goedkoop, helemaal met een zeef.
Ik heb zelf een zeef ervoor gemaakt omdat ik het zonde vond om speciaal een peewee bak te kopen, iets meer werk maar zoals het klinkt zou je jouw bak gewoon kunnen gebruiken.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 00:10

De eerder genoemde van de AH, wat een topkorrel is dat :') bij de korrel van de coop schepte ik me een ongeluk, van de AH klontert echt zo fijn!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 20:36

Boras schreef:
Maar waarom een open kattenbak? Ik kies altijd voor een afgesloten kattenbak. Voor een toilet zit ook een deur. Gelukkig :)

Onze kat weigert haar bak te gebruiken als we de kap erop zetten. Bij ons is die ook open dus.

Ontopic: wij hebben klontvormend van Welkoop eigen merk. Ben er erg tevreden over!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 08:35

Die van de ah was wel goed. Alleen korrels door heel het huis. Heb nu biocatt classic.

Houtkorrrls zijn te groot gaan ze niet op.

Eigenlijk zoek ik nog een die in de groene container mag en wel klontvormend is.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 08:42

Die van Cranenbroek hebben wij ook!! Ik sla altijd een volle kar in, want ik vind m ook heel fijn.

Nu kwam het niet uit dat het grit op was, maar we geen tijd hadden op naar de craanbroek te rijden... Dus hebben we van Albert Heijn eigen merk. Die schept ook fijn, maar heeft ietsje grovere korrels. Met als gevolg dat ze door het hele huis liggen :n

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 08:46

Christiene schreef:
Eigenlijk zoek ik nog een die in de groene container mag en wel klontvormend is.

Dit zoek ik ook nog. Wil er eigenlijk een die goed klontert. Niet aan de pootjes plakt en door het hele huis ligt. Goed geur absorbeert. En in de groen container mag

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-19 08:47

ik lees die van AH het meeste, dan moet ik daar eens naartoe om te testen. Ook heb ik nu ik toch brokken moest bestellen online 2 soorten besteld 1 hieruit het topic, de biocat meen ik, en nog een andere die uit het assortiment gaat maar qua omschrijving erg ijkt op wat ik nu heb.

Ik heb een open bak ivm mijn vorige kat die te groot was om in een dichte te passen :o Hij bleef in het deurtje hangen en had maar 3 poten en daardoor iets lomper dan gemiddelde kat. Ook heeft deze bak een zeef wat ontzettend makkelijk en snel is met schoonmaken, zeef omhoog, alle vuiligheid eruit en weer klaar. Niet moeilijk doen met een schepje,

Niet alle korrels zijn dan fijn Houtkorrels zijn te groot en die vallen uit elkaar als poeder als er geplast is. Ik moet voor die zeef de plas wel als klontjes hebben om de bak mooi schoon te houden, Ik doe 1 keer een dikke laag korrels erin en daar doe ik dan bijna een maand mee juist vanwege die zeef en de korrels die fijn klonteren maar niet plakken.

Ik ben benieuwd naar de alternatieven.

Ook heb ik nog een 2e dichte bak met zeef besteld, de honden kunnen sinds deze week bij de kattenbak ( verbouwing dus alles staat anders dan normaal) en voor hun lijkt het wel een snoeppot, ze racen om het hardst om als eerste hun "snoepjes" eruit te vissen Ranzig dus nu eens kijken hoe een dichte bank werkt maar dan wel 1 met zeef
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 13-12-19 08:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-19 08:48

Amber_anne schreef:
Christiene schreef:

Dit zoek ik ook nog. Wil er eigenlijk een die goed klontert. Niet aan de pootjes plakt en door het hele huis ligt. Goed geur absorbeert. En in de groen container mag

Hout voldoet aan alles behalve het klonteren, toen ik een normale bak had gebruikte ik die. Rook ook vrij lekker, beetje naar zaagsel

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 10:59

Met de houtkorrels heb je dan dat het vuile door de zeef valt, moet je dan alleen poep scheppen, dus wel iets minder gemak.
Maar kan dus wel in de groenbak(als je die hebt) en beter voor het milieu.

Ik betaal 5 euro voor een zak(No Problem) van 20 liter bij de Tuinland, eerder gebruikte ik nog niet de zeefmethode maar gebruik deze zak al een paar maanden en hij is nog niet leeg, verwacht er dus wel heel lang mee te doen op deze manier.