We hebben drie katten en ik heb altijd 24/7 brokjes staan voor ze, dit zijn ze allemaal van kitten af aan zo gewend.
Natvoer geef ik bij voor de "lekker" en de laatste tijd dagelijks omdat de kater zo inviel. Hij kreeg een volle bak, de andere twee een kwartje op een schoteltje voor het idee.
Nu moet hij dus andere brokken en ander natvoer. Dat natvoer zit ik niet zo over in, dat kan ik op dezelfde manier blijven aanbieden.
De brokjes is een ander verhaal. De andere twee mogen best het dieet voer eten maar dat wordt een kostbaar grapje.

Ze hebben altijd het hele huis tot hun beschikking. Het zijn binnenkatten die als we thuis zijn graag buitenspelen in de voor hen afgesloten tuin. Ze gaan dus nooit aan de wandel.
Mijn man werkt fulltime en ik ben drie dagen per week van huis, wat maakt dat er drie dagen lang tussen 7.30 en 18.30 niemand thuis is. Nooit een probleem, ze hebben altijd brokjes.
Ik kan hem voor de nacht apart in een eigen kamer houden met voer en een eigen kattenbak, maar langer dan dat en overdag vind ik dat zielig.
Hij is ook graag bij de rest.
Voerrondes is dus niet haalbaar, gezien ik 3 dagen niet kan voorzien en ik ook niemand in de omgeving heb die dat zou kunnen doen.
Ook vraag ik me af hoe haalbaar dat is met katten die hun leven lang gewend zijn aan kleine beetjes brokjes per keer de hele dag door.
Ik ben vast niet alleen met dit probleem, dus wie weet heeft iemand goede tips.
Ik ben ook aan het kijken naar bijvoorbeeld bakjes met chip lezer maar geen idee hoe betrouwbaar dat is.
Tips heel welkom!