Gezonde hondensnoepjes gezocht!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Gezonde hondensnoepjes gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-19 12:59

Ik krijg over pakweg een maand een geweldig leuke pup! Het huis staat al vol met spullen en we kunnen niet wachten tot de dame onze kant op kan komen.

We zijn van plan met haar clicker training te gaan doen (werkt geweldig bij mijn paard dus waarom niet bij de hond 8-) ) en dat betekent dat ze behoorlijk veel beloond gaat worden.

In de eerste periode, bij het aanleren, zullen we haar vooral belonen met haar normale brokjes maar op een gegeven moment gaan we meer vragen en wil ik graag over naar iets nog lekkerders. Ik heb al een rondje gedaan door een aantal dierenwinkels en eigenlijk zie ik vooral erg ongezonde dingen liggen (tarwebommen vol met zout..) of dingen waarvan het onduidelijk is of het gezond is.

Hebben jullie tips voor mij voor woest onweerstaanbare snoepjes die klein genoeg zijn om vrij veel van te geven maar toch gezond (of op zijn minst niet ongezond..). Bij voorkeur iets dat algemeen verkrijgbaar is, dus van een vrij regulier merk. Ik haal de dingen graag bij mijn lokale dierwinkel (iets met lokale middenstand steunen :) ).

Alvast bedankt!

Azmay

Re: Gezonde hondensnoepjes gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 13:02

Wij wisselde heel veel af, klein gesneden kaas, frikandel(ongefrituurd natuurlijk), de gedroogde kip van de dierenwinkel, die hartjes snoepjes (die kleine) en dan die zelfs nog door de midden.
Omdat ik het af wisselde en enorm klein hield want het maakt ze niet uit hoeveel ze krijgen maar dat ze iets krijgen en met grote dingen zijn ze te lang aan het prullen en raken ze nog vol ook bleef ze geintresseerd en trainde ik haar niet vet.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 13:04

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 13:05

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 13:11

Ik droog zelf zo nu en dan vlees in de oven. De hond is er gek op en er zit verder niks in qua toevoegingen. Ik snijd kip in kleine stukjes

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 13:15

Stukjes kifilet gaan er bij mijn hond ook goed in en is ook nog niet zo slecht.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-19 17:45

Dank voor de tips!

Natasja71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 18:02

Als je een goede dierenspeciaalzaak hebt verkopen ze ook vast allerlei gedroogde vleessnacks zoals long, visjes enz. Die knip ik zelf met de tuinschaar in kleine stukjes om te trainen.
Goed Nederlands merk is bijv. Carnis die hebben echt veel.
Ook klein zakje met Darf brokjes trainen we mee, hoog vleesgehalte geen overbodige dingen toegevoegd zoals bietenpulp ofzo.
Er is genoeg te vinden hoor.... succes!

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 18:16

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 18:24

Die van ons was dol op schapenvet bonbons. Die sneed ik met een scherp mesje in 4 stukjes, later gaf ik hem hele stukken toen ik minder frequent hoefde te belonen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 18:45

MizzMontana schreef:
Die van ons was dol op schapenvet bonbons. Die sneed ik met een scherp mesje in 4 stukjes, later gaf ik hem hele stukken toen ik minder frequent hoefde te belonen.

Deze zijn echt niet te adviseren als je dagelijks meermaals gaat belonen (wat je met pups dagelijks doet, eerst met zindelijk maken en erna ook met dingen aanleren). Pups, afhankelijk vh gewicht, mogen er bv. maximaal 1 per dag hebben maar, van die bonbons - meer is echt niet goed voor ze. En de eerste maanden beloon je wel vrij veel met het aanleren van vanalles en nog wat. Dat zou ik persoonlijk dus echt niet gebruiken als beloning snack. Wij geven de schapenvet bonbon 1x per dag voor de vacht, maar meer krijgt ze niet. Meer als 4 stukjes krijg je er niet uitgesneden normaal gesproken en je beloont een pup toch zeker wel meer als 4x per dag - als ik tenminste kijk naar mijn ervaring met onze 5 maanden oude pup nu.

@TS.
Ik gebruik gedroogde eendenfilet stukjes, konijnen filet, gedroogde zalm stukjes, kalkoen en veel meer. Geen toevoegingen of wat dan ook. Het is iets duurder, maar het is wel echt goed spul allemaal.

Zo ziet het er bv verpakt uit:
De pepernoten waren voor ons natuurlijk en niet de pup, lief extraatje van het bedrijf hihi.

Afbeelding

Ik bestel ze dus wel online, een soort eenmanszaak (ze is ook een Bokker) wat onlangs gestart is en dit van thuis uit doet en imo het net zo goed verdiend om gesteund te worden. In de lokale winkels ben ik dit soort snacks ook nog nooit tegenkomen eigenlijk - dat zijn meestal toch veelal dingen waar toevoegingen in zitten o.a. Ik bestel hier niet alleen de beloning snacks maar ook pezen (wat vergelijkbaar is met een knook waar ze wat langer mee kunnen doen) en andere snacks om tussendoor te geven als afleiding enz.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 19:02

Weer wat geleerd.
Nou is die van ons wel groot en had ik de mini bonbons, daar mocht hij er 6 van klein gesneden zijn dat al 24 stukjes.

Dat afgewisseld met de tips die hiervoor al zijn gegeven, maar die tips wou ik niet herhalen, want die waren al gegeven.

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 19:07

Wild bites van wolf of wilderness

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 19:12

MizzMontana schreef:
Weer wat geleerd.
Nou is die van ons wel groot en had ik de mini bonbons, daar mocht hij er 6 van klein gesneden zijn dat al 24 stukjes.

Dat afgewisseld met de tips die hiervoor al zijn gegeven, maar die tips wou ik niet herhalen, want die waren al gegeven.

Ja maar de meeste pups zijn meestal niet zo groot al dat ze meer als 1 A 2 van die bonbons mogen en dan kom je toch niet heel ver natuurlijk hihi. Mijn 5 maanden oude herder pup mag nu nog steeds maar 1 bonbon per dag bv (ik heb normaal formaat) waar ik niet meer als 4 stukjes uit gesneden zou krijgen. Met 24 stukjes kom je natuurlijk alweer wat verder ja! De schapenvet bonbon is wel echt iets waar onze pup ook enorm gek op is - maar de gedroogde snacks eigenlijk ook.

En arya heeft onlangs tijdens de cursus ook worst stukjes gekregen die de instructeur bij had omdat ze daar natuurlijk veel beter op reageerde (toen had ik de gedroogde snacks nog niet maar gebruikte ik van die mini botjes) dus het is niet dat zij nooit wat krijgt wat niet helemaal gezond is maar nu met die gedroogde snacks ben ik wel ervan verzekerd dat er geen rotzooi in zit en dat is denk ik wel precies wat aansluit bij TS haar wensen ook.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 08-12-19 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 19:13

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 19:19

cursebreaker schreef:
MizzMontana schreef:

Deze zijn echt niet te adviseren als je dagelijks meermaals gaat belonen (wat je met pups dagelijks doet, eerst met zindelijk maken en erna ook met dingen aanleren). Pups, afhankelijk vh gewicht, mogen er bv. maximaal 1 per dag hebben maar, van die bonbons - meer is echt niet goed voor ze. En de eerste maanden beloon je wel vrij veel met het aanleren van vanalles en nog wat. Dat zou ik persoonlijk dus echt niet gebruiken als beloning snack. Wij geven de schapenvet bonbon 1x per dag voor de vacht, maar meer krijgt ze niet. Meer als 4 stukjes krijg je er niet uitgesneden normaal gesproken en je beloont een pup toch zeker wel meer als 4x per dag - als ik tenminste kijk naar mijn ervaring met onze 5 maanden oude pup nu.

@TS.
Ik gebruik gedroogde eendenfilet stukjes, konijnen filet, gedroogde zalm stukjes, kalkoen en veel meer. Geen toevoegingen of wat dan ook. Het is iets duurder, maar het is wel echt goed spul allemaal.

Zo ziet het er bv verpakt uit:
De pepernoten waren voor ons natuurlijk en niet de pup, lief extraatje van het bedrijf hihi.

[ [url=m/cr5ezx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik bestel ze dus wel online, een soort eenmanszaak (ze is ook een Bokker) wat onlangs gestart is en dit van thuis uit doet en imo het net zo goed verdiend om gesteund te worden. In de lokale winkels ben ik dit soort snacks ook nog nooit tegenkomen eigenlijk - dat zijn meestal toch veelal dingen waar toevoegingen in zitten o.a. Ik bestel hier niet alleen de beloning snacks maar ook pezen (wat vergelijkbaar is met een knook waar ze wat langer mee kunnen doen) en andere snacks om tussendoor te geven als afleiding enz.

Mag ik de naam van de bokker of webshop? Ik vind het wel interessant :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 19:24

Telpeva schreef:

Zeker!!

http://barkkinghondensnacks.nl/

Kunt ook pakketjes laten samenstellen enz. Erg leuk!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 19:28

Wat leuk zeg! Ik weet nu ook meteen welke bokker de eigenaar is, ik herkende de hondjes meteen :D dankje voor het delen!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 19:30

cursebreaker schreef:
MizzMontana schreef:
Weer wat geleerd.

Ja maar de meeste pups zijn meestal niet zo groot al dat ze meer als 1 A 2 van die bonbons mogen en dan kom je toch niet heel ver natuurlijk hihi. Mijn 5 maanden oude herder pup mag nu nog steeds maar 1 bonbon per dag bv (ik heb normaal formaat) waar ik niet meer als 4 stukjes uit gesneden zou krijgen. Met 24 stukjes kom je natuurlijk alweer wat verder ja! De schapenvet bonbon is wel echt iets waar onze pup ook enorm gek op is - maar de gedroogde snacks eigenlijk ook.

En arya heeft onlangs tijdens de cursus ook worst stukjes gekregen die de instructeur bij had omdat ze daar natuurlijk veel beter op reageerde (toen had ik de gedroogde snacks nog niet maar gebruikte ik van die mini botjes) dus het is niet dat zij nooit wat krijgt wat niet helemaal gezond is maar nu met die gedroogde snacks ben ik wel ervan verzekerd dat er geen rotzooi in zit en dat is denk ik wel precies wat aansluit bij TS haar wensen ook.

Je hebt gelijk.
Ik probeerde vooral wat verder te denken dan andere snacks.
Ik gaf eerst veel kaas en dat was volgens mijn trainer destijds ook niet super goed.

Afwisseling is denk ik het beste?
Als ik gebakken vlees over had (ongekruid) dan maakte ik daar hele kleine stukjes van.

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 19:34

Wild bites van wolf of wilderness

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 19:44

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 20:01

Ik heb gisteren een klein zakje gewoon voer van een goed en graanvrijmerk gekocht om als beloning te gebruiken. Zodra het bij mijn hond net een andere smaak is als haar gewone voer is ze er gelijk dol op. En nog een stuk goedkoper ook...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 15:22

Telpeva schreef:

Ik ben de bokker achter BarkKing :D
Zag dat jij t al gevonden had maar voor de anderen misschien minder makkelijk vindbaar :p

Mijn pb staat ook open voor vragen uiteraard!

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 15:29

Mijn hond is gek op komkommer... noem ze altijd low carb cronchies haha.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-19 15:40

Wederom dank voor de tips!

@kiwiwtje: verkoop je ook sets met kleine verpakkingen van meerdere soorten? Zodat ik kan ontdekken wat Truus het lekkerste vindt?