MizzMontana schreef:Die van ons was dol op schapenvet bonbons. Die sneed ik met een scherp mesje in 4 stukjes, later gaf ik hem hele stukken toen ik minder frequent hoefde te belonen.
Deze zijn echt niet te adviseren als je dagelijks meermaals gaat belonen (wat je met pups dagelijks doet, eerst met zindelijk maken en erna ook met dingen aanleren). Pups, afhankelijk vh gewicht, mogen er bv. maximaal 1 per dag hebben maar, van die bonbons - meer is echt niet goed voor ze. En de eerste maanden beloon je wel vrij veel met het aanleren van vanalles en nog wat. Dat zou ik persoonlijk dus echt niet gebruiken als beloning snack. Wij geven de schapenvet bonbon 1x per dag voor de vacht, maar meer krijgt ze niet. Meer als 4 stukjes krijg je er niet uitgesneden normaal gesproken en je beloont een pup toch zeker wel meer als 4x per dag - als ik tenminste kijk naar mijn ervaring met onze 5 maanden oude pup nu.
@TS.
Ik gebruik gedroogde eendenfilet stukjes, konijnen filet, gedroogde zalm stukjes, kalkoen en veel meer. Geen toevoegingen of wat dan ook. Het is iets duurder, maar het is wel echt goed spul allemaal.
Zo ziet het er bv verpakt uit:
De pepernoten waren voor ons natuurlijk en niet de pup, lief extraatje van het bedrijf hihi.
[ [url=m/cr5ezx.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik bestel ze dus wel online, een soort eenmanszaak (ze is ook een Bokker) wat onlangs gestart is en dit van thuis uit doet en imo het net zo goed verdiend om gesteund te worden. In de lokale winkels ben ik dit soort snacks ook nog nooit tegenkomen eigenlijk - dat zijn meestal toch veelal dingen waar toevoegingen in zitten o.a. Ik bestel hier niet alleen de beloning snacks maar ook pezen (wat vergelijkbaar is met een knook waar ze wat langer mee kunnen doen) en andere snacks om tussendoor te geven als afleiding enz.