Specifieke jas voor een teckel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StellaMay

Specifieke jas voor een teckel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 16:53

Hallo! Ik heb sinds vorig jaar een teckel meneer in huis. <3

Hij is als kaninchen gekocht, en verder dan de 5,5kg komt ie niet, maar hij heeft wel een lange rug en een grote borstomvang.
Nou is het nogal een koukleum en een zeurpiet wat koud weer betreft. Het liefst wordt hij getild, maar als hij een goeie jas aan heeft lukt het nog wel om zelf te lopen. Als pup had hij een mooie regenjas die ook als koud-weer-jas functioneerde, maar daar istie een beetje uitgegroeid.
Nu heb ik al aardig wat jasjes geprobeerd, maar die heb ik allemaal weer moeten terug sturen omdat het gewoon niet lukt met zijn korte pootjes.

Is er iemand hier met een gouden tip voor echt alleen jasjes die voor teckels ideaal zijn?

Afbeelding
De meneer in kwestie

beatje

Re: Specifieke jas voor een teckel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 17:05

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 17:16

beatje schreef:
https://www.horze.nl/hondenkleding/back ... IQobChMI8O Niet de goedkoopste wel fijne jasjes.
Is het er 1 met stamboom?Het is een flinke voor een kaninchen.
Die hier loopt is 2,5 kilo.

Ja! Hij heeft een stamboom, maar het is echt een kleintje vergeleken met zijn broers. Die zitten al over de 6kg. Stamboom zegt ook kaninchen.
Is inderdaad een prijzig jasje, ik hou deze in mijn achterhoofd!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 17:34

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 18:33

KarmaChansy schreef:
https://www.zooplus.nl/customerpictured ... sen/635769

hier zie ook wel teckel achtige in de foto's is dit iets mischien? Hurtta heeft ook jasjes speciaal voor teckels, iig hier in Zweden denk NL ook?

Die jasjes van zooplus zijn echt een gok, het is een klein hondje, maar hij heeft echt een grote borstkas.
Ik had een leuk, warme trui voor hem gekocht, maar die kan ik beter als straightjacket gebruiken, hij kan amper ademhalen als hij die aanheeft :')
Ik ga toch eens kijken voor een Hurtta jasje dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 18:36

Ik heb voor onze teckel een jasje met de juiste ruglengte gekocht. Die ben ik nu zelf bij de borst aan het aanpassen zodat ze ruimte heeft voor de voorpootjes.

Afbeelding

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 18:47

Hurtta heeft teckeljasjes. Die hebben echt een hele mooie pasvorm.
Ik heb voor mijn corgi's (dus ook lange rug en korte pootjes) jasjes van Amigo. Enige nadeel is dat er geen bescherming om de buik is. Qua pasvorm zijn ze wel heel fijn.

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 18:47

Gloa schreef:
Ik heb voor onze teckel een jasje met de juiste ruglengte gekocht. Die ben ik nu zelf bij de borst aan het aanpassen zodat ze ruimte heeft voor de voorpootjes.

[ [url=m/pPFhuR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja, dat is het 'm juist :')
De ruglengte is altijd goed, alleen de rest van het jasje niet. En dan doe ik het jasje aan, loopt ie achteruit. Met een blik die bliksemschichten schiet. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 19:26

Die van ons gaat rennen......stapt met de voorpootjes in de borstflap......en slaat over de kop :')

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 19:54

Gloa schreef:
Die van ons gaat rennen......stapt met de voorpootjes in de borstflap......en slaat over de kop :')

Hahahaha, die van mij is meer van het stille protest. Met van die heule zielige ogen. Gutogut ik heb een te groot jasje aan. Red onze zielen.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 20:20

StellaMay schreef:
Ja! Hij heeft een stamboom, maar het is echt een kleintje vergeleken met zijn broers. Die zitten al over de 6kg. Stamboom zegt ook kaninchen.

Ziet er ook niet uit als een kaninchen, eigenlijk had de fokker al in het nest moeten zien dat deze teckels groter zouden worden en ze moeten registreren als dwerg ;) Kan je volgens mij later ook nog aanpassen, maar als je niet showt of fokt, maakt dat verder niet uit natuurlijk.

Zou hem trouwens niet steeds gaan optillen als die het koud heeft, krijg je zo´n zeurhond. Ze weten prima hoe ze hun zin moeten krijgen altijd, maar daar worden ze niet gezelliger van :+

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-19 02:17

Ianthe schreef:
StellaMay schreef:

Ziet er ook niet uit als een kaninchen, eigenlijk had de fokker al in het nest moeten zien dat deze teckels groter zouden worden en ze moeten registreren als dwerg ;) Kan je volgens mij later ook nog aanpassen, maar als je niet showt of fokt, maakt dat verder niet uit natuurlijk.

Zou hem trouwens niet steeds gaan optillen als die het koud heeft, krijg je zo´n zeurhond. Ze weten prima hoe ze hun zin moeten krijgen altijd, maar daar worden ze niet gezelliger van :+

Dankje voor je advies, maar het is een super hondje, die geen kwaad in de zin heeft en alleen opgetild wilt worden als hij bijna van de stoep aftrild van de kou. Dus ik blijf hem gewoon optillen.
Ik kreeg toen hij pup was ook het 'fantastische' advies om hem niet op te tillen als er een grotere hond aankwam, want daar zou hij alleen maar dominant van worden. Sure.
En laatst was hij te lang met zijn koude buik langs het bevroren gras geweest en was toen verkouden + een beginnende blaasontsteking. No thankyou.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 02:22

dabo design maakt honden dekjes op maat.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 03:21

Hoi. Hurtta heeft net de expedition parka uitgebracht met oa teckel maten.
Ik heb zelf 2 teckel kruisingen en kon geen jassen vinden, tot deze uit gebracht werden. Enige nadeel is dat ik in NL geen teckel maat gezien heb nog. Ik bestel de jassen (en tuigen etc, van m'n andere honden ook) via dogmania.se ik bestel er vaak, betrouwbaar en goede service. De hurtta jassen zijn prijzig maar wel het geld waard. Mijn andere honden hebben ook jassen van het merk. 1 al 9 jaar ☺️
Ze hebben maat 40xs aan. (Er is ook een 35xs voor teckels) de 40 staat voor de ruglengte. Maar ze zijn goed verstelbaar nog.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-19 16:41

VillaNeusjes schreef:
Ik heb zelf 2 teckel kruisingen en kon geen jassen vinden, tot deze uit gebracht werden. Enige nadeel is dat ik in NL geen teckel maat gezien heb nog. Ik bestel de jassen (en tuigen etc, van m'n andere honden ook) via dogmania.se ik bestel er vaak, betrouwbaar en goede service. De hurtta jassen zijn prijzig maar wel het geld waard. Mijn andere honden hebben ook jassen van het merk. 1 al 9 jaar ☺️
Ze hebben maat 40xs aan. (Er is ook een 35xs voor teckels) de 40 staat voor de ruglengte. Maar ze zijn goed verstelbaar nog.

[ [url=m/rozry6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6jQw6h.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uiLR90.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DqtEvM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo! Die zitten mooi! Merk jij dat ze er in het begin raar van gingen lopen? Ik lees bij de reviews over dat de achterkant te lang zou zijn en dat ze er tegen aan poepen, heb jij daar last van met deze jasjes?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 18:40

Zou iemand zoeken die ze zelf maakt en op maat laten maken. Ken iemand die dat erg goed kan en volgens mij vaak redelijk geprijst

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 19:00

Wij hebben deze voor onze teckel:

Afbeelding
https://www.fressnapf.de/p/wolters-skijacke-dogz-wear-

Hij past precies en de buikflap is iets langer, wat fijn is aangezien onze teckel een kale plek op zijn borst heeft. Daarnaast is de buikflap aan beide kanten met klittenband te bevestigen en zit er elastiek in, wat hem wat meer rek geeft.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 19:06

Back on Track heeft jasjes speciaal voor tekkels.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 15:16

StellaMay schreef:
VillaNeusjes schreef:

[ [url=m/rozry6.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6jQw6h.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uiLR90.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DqtEvM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo! Die zitten mooi! Merk jij dat ze er in het begin raar van gingen lopen? Ik lees bij de reviews over dat de achterkant te lang zou zijn en dat ze er tegen aan poepen, heb jij daar last van met deze jasjes?

Ze lopen absoluut niet raar van. hooguit moeten ze wellicht wennen aan de elastiekjes dat verschuiven voorkomt. Het is wel waar dat ze aan de achterkant wat lang zijn, vooral als je het elastiek in kort zodat het netjes boven de staart aanzet zit, maar ik heb nog geen last gehad van het poepen tegen de jas.... Ik vind wat dat betreft de pasvorm juist beter dan andere jassen, vaak laten die de kont een beetje koud .

Ik kan geen video uploaden maar er staan wel filmpjes op m'n Facebook.(Marije Versendaal)

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-19 15:57

AnnickT schreef:

[ [url=m/4ObfZK.png]Afbeelding[/url] ]

Hij past precies en de buikflap is iets langer, wat fijn is aangezien onze teckel een kale plek op zijn borst heeft. Daarnaast is de buikflap aan beide kanten met klittenband te bevestigen en zit er elastiek in, wat hem wat meer rek geeft.

Ik ben verschrikkelijk slecht in Duits, het ziet er uit als een mooi jasje, maar is het aan de onderkant ook bevestigd met klitteband? Zijn jasje die hij nu heeft, heeft dit ook, en aangezien het een vreselijke buik schuiver door het gras is, gaat dat klitteband sneller los door de viezigheid. :')
Zoek dus eigenlijk een jasje met een andere sluiting.

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 18:05

StellaMay schreef:
AnnickT schreef:

[ [url=m/4ObfZK.png]Afbeelding[/url] ]

Ik ben verschrikkelijk slecht in Duits, het ziet er uit als een mooi jasje, maar is het aan de onderkant ook bevestigd met klitteband? Zijn jasje die hij nu heeft, heeft dit ook, en aangezien het een vreselijke buik schuiver door het gras is, gaat dat klitteband sneller los door de viezigheid. :')

Ja, het zit overal bevestigd met klittenband. Als het zo'n buikschuiver is zou ik inderdaad ook kijken naar een andere sluiting.

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-19 18:59

AnnickT schreef:
StellaMay schreef:

Ja, het zit overal bevestigd met klittenband. Als het zo'n buikschuiver is zou ik inderdaad ook kijken naar een andere sluiting.

Dan kijk ik even verder, wel bedankt voor de suggestie! :j

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-19 19:02

Kaus schreef:
Back on Track heeft jasjes speciaal voor tekkels.

Ik heb inderdaad naar de Back on Track zitten kijken, maar vind die van Hurtta ook erg mooi. Ik stuur ze allebei naar mijn mail, kan ik vergelijken. Dankjewel! :D

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 19:29

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 00:39

KarmaChansy schreef:
Ik vond deze nog 100 grams jasje moest gelijk aan jou topic denken :D

https://thermotic.se/shop/okategorisera ... armetacke/

Deze zou ik niet ideaal vinden. Ik heb een kruising teckel/JR met een lang lijfje en buikje dicht bij de grond. Juist haar buik is altijd koud. Een goed passend jasje vinden wat de buik ook goed bedekt is erg lastig..