Goede doelen voor dieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LoveHorseJ

Goede doelen voor dieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 13:39

Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar asielcentra, goede doelen … voor dieren. Dit mogen allerlei dieren zijn zoals honden, katten, paarden, konijnen, neushoorns, olifanten, pinguïns … Zowel in België als in Nederland als in het buitenland. Liefst met de website of woordje uitleg en eventueel ervaring. Ik zoek ervaring met vrijwilligerswerk, geld donatie, spullen donatie, adoptie ...

Alvast bedankt!
LoveHorseJ
Laatst bijgewerkt door LoveHorseJ op 06-12-19 14:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 13:42

LoveHorseJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 13:43

Onali

Re: Goede doelen voor dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 13:45

Ervaring?
Je doneert geld, wat verwacht je?

LoveHorseJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 13:48

Onali schreef:
Ervaring?
Je doneert geld, wat verwacht je?

Bij bepaalde goede doelen kan je vrijwilligerswerk doen. Of misschien mensen die bij een goed doel werken en kunnen vertellen over de werking.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 13:48

Maar dat staat niet in de je OP.
nee geen ervaring mee.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 13:50

Aah je zoekt naar werkervaring bij dieren goede doelen.
Tja dat staat niet in je OP.

Geen ervaring mee, wel met doneren :+

LoveHorseJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 14:08

Onali schreef:
Aah je zoekt naar werkervaring bij dieren goede doelen.
Tja dat staat niet in je OP.

Geen ervaring mee, wel met doneren :+

Ik zoek zowel werk ervaring als 'doneerervaring'. Eigenlijk alles wat met goede doelen te maken heeft. Ook bijvoorbeeld adoptie. Voor welk goed doel heeft u gedoneerd?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 14:14

Meerdere doelen.
Geld: Stichting Aap, Brooke, WNF (heb Snowy nooit ontvangen) Dierenlot, lokaal dierenasiel tijdens open dag, Paardenkamp Soest.

Spullen heb ik gedoneerd aan Paardenkamp en iets met ezels, maar ben de naam kwijt en lokale maneges.

LoveHorseJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 14:21

Onali schreef:
Meerdere doelen.
Geld: Stichting Aap, Brooke, WNF (heb Snowy nooit ontvangen) Dierenlot, lokaal dierenasiel tijdens open dag, Paardenkamp Soest.

Spullen heb ik gedoneerd aan Paardenkamp en iets met ezels, maar ben de naam kwijt en lokale maneges.

Bedankt!

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 14:25

Ik geef al jaren aan Stichting Brooke, voor Werkdieren in Egypte, Pakistan en India.
Je ziet duidelijk wat ze met jouw geld doen en het gaat echt naar de dieren toe.

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 14:31

Ik vind het bij Brooke erg leuk dat je op de achterkant van het blad vermeld wordt.

LoveHorseJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 14:37

Speirs schreef:
Ik vind het bij Brooke erg leuk dat je op de achterkant van het blad vermeld wordt.

Kan u hier wat meer informatie over geven?

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 14:40

Ik ben foster voor stichting Hondenbrokkenmakers, die opvang doet van honden in Roemenië. Als foster ben jij de tussen opvang tussen het shelter in Roemenië en de plaatsing in Nederland. Doordat de hond al in Nederland is vergroot je zijn kansen op adoptie (zeker met de volwassen dieren). Voordeel voor de adoptant is dat hij een (over het algemeen) goed opgevoede en zindelijke hond kan adopteren.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 14:40

Ik ben donateur en vrijwilliger bij de Vogelbescherming. Ik geef consulten aan mensen voor vogelvriendelijke tuininrichting en ontwerp.

Oh, en ik heb een aantal kippen gedoneerd in Afrika via een stichting in Nederland.

LoveHorseJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-19 14:43

Matheno schreef:
Ik ben donateur en vrijwilliger bij de Vogelbescherming. Ik geef consulten aan mensen voor vogelvriendelijke tuininrichting en ontwerp.

Oh, en ik heb een aantal kippen gedoneerd in Afrika via een stichting in Nederland.

Is dat een 'speciale' vogelbescherming. Ik ben zelf van België en ik denk dat er wel meerdere zijn. Waar is 'uw' vogelbescherming gelegen. Tips voor een vogelvriendelijke tuin zijn altijd welkom! Binnen enkele maanden wordt mijn tuin geoptimaliseerd.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 15:01

Ik ben ambassadeur van de Dogstar Foundation in Sri Lanka.
https://www.dogstarfoundation.com

Wij laten honden in principe niet adopteren (dat lost het probleem niet op), maar hebben een vaccinatie/castratie unit, een skincare unit (met name schurft is een groot probleem) en een critical care unit.
Sri Lanka is ongeveer zo groot als de Benelux, en heeft zo’n 3 miljoen (!!!) straathonden

Berry:
Afbeelding

Falkor:
Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 15:14

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 15:20

Och jeetje, wat was Berry er vreselijk aan toe.

Toen ik een webshop had, doneerde ik een deel van de opbrengst standaard aan Brooke. De naam van de webshop kwam toen tussen alle andere namen op de achterkant van hun blad te staan. Heel suf maar ik vond het echt een heel leuke verrassing!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 15:48

LoveHorseJ schreef:
Matheno schreef:

Is dat een 'speciale' vogelbescherming. Ik ben zelf van België en ik denk dat er wel meerdere zijn. Waar is 'uw' vogelbescherming gelegen. Tips voor een vogelvriendelijke tuin zijn altijd welkom! Binnen enkele maanden wordt mijn tuin geoptimaliseerd.

Nee hoor, de "algemene" vogelbescherming van Nederland.
https://www.vogelbescherming.nl/

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:31

Wij hebben 2 honden van scooby virtueel geadopteerd...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 16:54

Speirs schreef:
Och jeetje, wat was Berry er vreselijk aan toe.

Ja he? Dit heeft 6 maanden geduurd. Berry is (bij uitzondering) wel geadopteerd door een medewerker, die spontaan verliefd was geworden.

Overpopulatie is het grootste probleem. 1 teef krijgt gemiddeld 2 nesten van gemiddeld 6 puppy’s per jaar. Castreren/steriliseren is dus gewoon héél erg belangrijk, anders is het dweilen met de kraan open...

Afbeelding

Op het moment dat de mobiele kliniek in een dorp staat worden niet alleen straathonden geholpen, maar ook honden die een eigenaar hebben. Gratis.
Hier zit ook een groot stuk voorlichting bij. In Sri Lanka gaat men met honden om zoals veel Nederlanders met katten. Ze worden ‘s morgens buiten gelaten, en komen ‘s avonds weer thuis, al dan niet zwanger.

Afbeelding

Veel Srilankanen zijn arm, en de zorg voor hun dier is lastig. Daarnaast is het ook gewoon het mode probleem bij de rijkere mensen. Ze willen een Duitse herder, of Franse bull, welke geïmporteerd wordt. Terwijl het eiland zelf overloopt van de honden.

Door het warme, vochtige klimaat is schurft een groot probleem, wat eigenlijk relatief makkelijk op te lossen is met pipetten in de nek.
Hier Sidney:

Afbeelding

Mocht je meer willen weten mag je altijd een pb sturen

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 22:02

Ik doneer al heel wat jaren 1 tot 4 schilderijen voor catshelter, ze houden elk jaar een kunstveiling. Heel leuke manier vind ik dat om aan geld te komen voor de stichting. Verder geen ervaring met adoptie daar.

Verder goede ervaring met adoptie via stichting liefde voor honden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 17:42

Ik ben vaste donateur van Dutch Cell Dogs, het werk wat zij doen vind ik geweldig en zijn ook hele open over wat er met het geld gebeurt.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 18:03

Los Caballos Luna in Spanje is ook een goede! Dan kan je papa/mama worden van een paard voor €10 per maand.