Sinds afgelopen maandag heb ik een hele lieve kitten (genaamd Riemer) in huis waar ik de hele dag mee speel en kroel. Ze is nu ruim 9 weken, wat erg jong is om niet meer bij haar moeder te zijn maar de vorige eigenaren wilden er echt van af. Het is mijn eerste eigen kitten, maar ik ben vroeger wel altijd met poezen om me heen opgegroeid en heb vaak voor de poezen van vrienden gezorgd als ze op vakantie gingen.
Nu heb ik een vraagje over wat ik het beste kan doen, en ik hoop dat er hier mensen met wat meer ervaring met me mee willen denken.
Ik ga morgen aan het eind van de middag naar mijn ouders om daar surprise te vieren met de familie en ik blijf hier ook slapen. Ik vind Riemer nog erg jong (en pas kort in haar nieuwe huisje) om zo'n lange tijd alleen te blijven, zeker gezien ze geen speelmaatje heeft en ze ook iedere nacht onder de dekens tegen mij aan slaapt.
Ik zou haar eventueel mee kunnen nemen, maar ik vraag me af of dat niet nog meer stress geeft dan wanneer ze hier alleen zou zijn. Er lopen daar in huis ook twee poezen rond en het is een omgeving die ze nog niet kent (incl. mijn familie die ze nog niet echt kent). Ik zou haar bijvoorbeeld wel in één kamer kunnen zetten, waar de andere poezen niet bijkomen. Maar ze zal ze ongetwijfeld ruiken/horen.
Een andere (minder voor de hand liggende) optie is eventueel dat ik in de nacht toch nog naar huis zou gaan met een taxi oid, maar dat heeft dus niet mijn voorkeur.
Aan de ene kant moet ze uiteindelijk leren dat ik niet altijd thuis ben, en aan de andere kant vraag ik me af of het nu dus misschien te vroeg is om haar zo'n tijd alleen te laten.
Ze is overigens wel zindelijk, eet en drinkt goed zelfstandig en verder ben ik heeel veel thuis met haar!
Ik ben benieuwd naar jullie ideeën hierover